بیوک شامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمع آوری و دفن زباله‌های شهری زنجان به روش سنتی انجام می‌شود که این روش هزینه‌های اقتصادی بالایی را بر خدمات شهری وارد می‌کند.
وی یادآوری کرد: هم اکنون روزانه بین 320 تا 350 تن انواع زباله در شهر زنجان تولید و با رعایت مسائل زیست محیطی در روستای مهترچایی در 19کیلومتری شهر زنجان دفع می شود.
شامی افزود: با حضور سرمایه گذاران خارجی کار مطالعاتی احداث کارخانه استحصال انرژی از پسماندهای شهری با سرمایه گذاری خارجی 115 میلیون دلاری در زنجان پایان یافته و اکیپ فنی نیز ماه آینده مستقر می شود.
وی بیان کرد: تحقق این مهم می تواند تحولی نو در امر بازیافت پسماندهای شهری زنجان بوجود آورد و این سازمان نیز تلاش دارد با در اختیار گذاشتن امکانات لازم به شتاب بخشی اجرای این طرح کمک کند.
مدیر خدمات شهری شهرداری زنجان ادامه داد: هم اکنون 543 پاکبان از ساعت 22 در تمامی نقاط شهری زنجان زباله های تولیدی شهروندان را از درب منازل شهروندان جمع آوری می کنند.
وی یادآوری کرد: شهروندان زنجانی باید تا ساعت یاد شده زباله های تولیدی را در درب منازل قرار دهند که در برخی موارد نیز پاکبانان این سازمان، شیفت صبح موارد باقیمانده را جمع آوری می کنند.
شامی افزود: با توجه به تغییر فصول ساعات جمع آوری زباله متغیر است اما در اغلب موارد این کار شبها انجام می شود.
مدیر خدمات شهری شهرداری زنجان ادامه داد: یکی از اقدامات مهم این سازمان جمع آوری زباله در مناطق روستایی است که این کار توسط دهیاری ها و بخشداری ها انجام شده سپس زباله جمع شده به شهرداری تحویل می شود.
به گفته این مسئول روزانه بین 15 تا 20 تن زباله از مناطق روستایی این استان پس از جمع آوری به سیستم شهرداری منتقل می شود و پس از طی فرآیندهای لازم به صورت اصولی دفع می شود.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان سه منطقه شهرداری و 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.