معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: ساماندهی و تجمیع سایت های دفن زباله در تمامی شهرستانهای استان عملیاتی می شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی تقی کهوریان در سومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند های استان گفت:جمع آوری و دفن بهداشتی زباله های شهری از مهمترین مسائل و مشکلات شهرها است که دولت نیز با اهتمام به این موضوع طرح ساماندهی و تجمیع سایت های زباله را در دستور کار مدیریت شهری قرار داده است.

وی افزود:در قالب طرح جامع مدیریت پسماند علاوه بر پیش بینی تمهیدات لازم برای جمع آوری و حمل بهداشتی زباله ها، با مکان یابی و تجمیع سایت های دفن پسماند، زباله های شهرهای کوچک و بزرگ به همراه روستاهای واقع در شعاع 50 کیلومتری در مکان مورد نظر دفن خواهند شد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد:با اجرایی شدن این طرح سرمایه گذاری در این بخش توجیه خواهد داشت و امکان جذب سرمایه ها در تولید انرژی و صنعت بازیافت و بهره وری بیشتر از آن در استان فراهم می شود.

وی با بیان اینکه طرح جامع مدیریت پسماند باید در تمامی شهرستاهای استان تهیه شود افزود:تهدیدات زیست محیطی و انتشار آلودگی های ناشی از دفن غیر بهداشتی زباله، سلامت عمومی مردم را به مخاطره می اندازد و مشکلات فراوانی در ابعاد اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی را در جامعه پدید می آورد که به همین دلیل برای حفظ سلامت مردم و کاهش آلایندگی های محیط موضوع دفن بهداشتی پسماند ها بطور جدی از سوی مسئولان پیگیری شود.

کهوریان خاطرنشان کرد:سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور به طرح های تهیه شده که در کارگروه های استان تصویب شده اند کمک های اعتباری اختصاص می دهد و شهرداران استان نیز باید با بهره گیری از خدمات مشاوره ای متخصصان نسبت به شناسایی مکان مناسب و تهیه طرح جامع مدیریت پسماندها اقدام کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.