به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شهرداری رشت به خبرگزاری ایرنا، مصطفی سالاری در دیدار با شهردار و رییس شورای اسلامی کلانشهر رشت اظهار داشت : بودجه برای رودخانه های رشت بایستی به صورت متمرکز اختصاص یابد.
وی خاطرنشان کرد : اگر این آمادگی در شهرداری رشت وجود داشته باشد اعتبارات را در اختیار شهرداری قرار خواهیم داد و با در نظرگرفتن ملاحظات اقدامات لازم انجام خواهد شد تا به صورت سلیقه ای عمل نشود.
استاندار گیلان درباره کارخانه زباله سوز در رشت اظهار کرد: فعلا قول اختصاص 40 میلیارد تومان را به طور قطعی گرفته ایم هرچند به دنبال رقم بیشتری هستیم و مذاکراتی در این خصوص انجام شده است.
وی در ادامه سخنانش با تاکید بر ضرورت توسعه گردشگری خاطر نشان کرد: گردشگری، رونق را به دنبال دارد و رونق علاوه بر آنکه وضعیت شهر و استان را نسبت به حالت اولیه تغییر می­دهد و درآمد مردم افزایش خواهد یافت،منجر به بازگشت بخشی از منابع مالی به شهرداری می شود.
سالاری با بیان این که شهرداری ها فاصله زیادی با خودگردان شدن دارند، اضافه کرد: هنوز با مدیریت واحد شهری هم فاصله زیادی داریم، بارها این مساله در دولت مطرح شده و اگر توسط دولت تایید شود احتمالا نگرانی خاصی در مجلس وجود نخواهد داشت.
استاندار گیلان گردشگری را بهترین مسیر برای ایجاد درآمد پایدار و رونق اقتصادی شهر و استان عنوان و خاطر نشان کرد: در زمینه اشتغال زایی و رونق اقتصادی در سطح استان نیز گردشگری در اولویت قرار خواهد گرفت.
وی با تاکید بر ضرورت ورود سرمایه گذاران برای بهبود زیرساخت های استان اظهار کرد: اگر سرمایه گذاران کمتر اذیت شوند مشکلی نخواهند داشت، سرمایه گذار نباید بین دستگاه های مختلف سردرگم شود و نتواند کارش را پیش ببرد.
* گیلان دارای جذابیت سرمایه گذاری است
شهردار کلانشهر رشت نیز در این دیدار در سخنانی با بیان این که جذابیت سرمایه گذاری به معنای واقعی در گیلان وجود دارد، گفت: به میثاق مدیران در حمایت از سرمایه گذاران نیازمندیم.
مسعود نصرتی با اشاره به برنامه شکوفایی شهر رشت اظهار کرد: در این برنامه در گام اول شهر باید به مقصد گردشگری تبدیل شود تا اشتغال زایی، تولید ثروت و اطمینان را به دنبال داشته باشد.
شهردار رشت بیان داشت: هر سرمایه گذاری قصد ورود به رشت را داشته باشد با تحقیقات اولیه، متوجه تغییر پیاپی شهرداران و مدیران مرتبط می شود و در چنین شرایطی سرمایه گذار ورود نمی کند.
وی با اشاره به مشکل به وجود آمده در محل دفن زباله سراوان رشت اضافه کرد: حدود 80متر زباله در این منطقه انباشت شده است، دو روز گذشته این زباله رانش پیدا کرد و تمام 6 هکتار زمین طراحی شده برای تصفیه خانه زیر زباله رفت و زباله ها تا مرز درختان موجود رانش پیدا کرد.
وی با بیان این که روزانه یک هزار و 100 زباله وارد سروان می شود و حدود 600تن متعلق به رشت است ، تصریح کرد: نباید 500تن زباله مازاد از شهرهای همجوار در مرکز استان تخلیه شود.
رودخانه های گوهر رود و زرجوب که از داخل شهر رشت می گذرد بار آلودگی بسیاری ناشی از انواع فاضلابها و پسماندها را با خود به دریا می برد.
شهرداری رشت دارای پنج منطقه است، این کلانشهر، حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.