به گزارش ایرنا، محمد همتیان روز دوشنبه در نشست بررسی تفاهم‌نامه‌های انرژی تجدیدپذیر در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری سمنان افزود : برنامه زمان‌بندی برای متقاضیان فعال و توانمند سرمایه‌گذاری در بخش انرژی تجدیدپذیر در سمنان ظرف مدت یکسال اعلام شده و نباید این زمان بیشتر شود.
وی با بیان این که متقاضیانی که طبق برنامه زمانبندی پیش نمی‌روند باید از مدار خارج شوند، اظهارداشت : باید زمینه برای فعالیت سرمایه‌گذارارانی فراهم شود که آمادگی و توانمندی اجرای این طرح در استان را دارند.
وی با تاکید بر تعیین تکلیف سرمایه‌گذارارن انرژی پاک در سمنان، تصریح کرد : برای از دست ندادن فرصت سرمایه‌گذاری و بهره‌مندی از ظرفیت متقاضیان این طرح در استان، شرکت برق منطقه‌ای سمنان موظف شود مقدار ظرفیت استان در بخش انرژی پاک را مشخص کند تا انعقاد قرارداد تضمینی برق با سرمایه‌گذارارن دیگر به راحتی انجام شود.
همتیان بیان کرد : سرمایه‌گذاران که قرارداد تضمینی آنان منعقد شده، 9 متقاضی هستند که مقرر شد برنامه زمان‌بندی یکساله برای اجرای فعالیت آنان ارایه شود و در کارگروهی عملکرد آنان رصد شود.
وی به ضرورت اجرایی شدن این طرح در سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از ظرفیت انرژی بادی و خورشیدی که در استان قابل توجه است منجر به افزایش تولید و توسعه گردشگری می شود.
به گزارش ایرنا، تاکنون 9 متقاضی انرژی پاک، جذب سرمایه‌گذاری در استان سمنان شدند و قرارداد تضمینی با آنان منعقد شده و باید در مرحله اجرا قرار بگیرند پیشرفت اجرای این طرح در استان، تاکنون 25 درصد ذکر شد.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.