به گزارش ایرنا ، محمدحسین مقیمی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح کارخانه تولید چرم در شهرک صنعتی چرمشهر در جمع خبرنگاران گفت: دستگاه های اجرایی وظیفه دارند که زیرساخت های مورد نیاز تولید کنندگان را فراهم کرده و موانع را از پیش پای کارآفرینان و سرمایه گذاران بردارند.
وی بیان کرد: سرمایه گذار نباید در پیچ و خم کارهای اداری معطل شود و این دستگاه های اجرایی هستند که باید مشکلات آنان را برطرف کنند.
وی تصریح کرد: اگر تمامی زیرساخت ها آماده باشد، کارآفرینان تمام وقت و سرمایه خود صرف تولید می کند در این صورت است که سرمایه ها راکد نمانده و با کاهش قیمت تمام شده کیفیت تولید افزایش پیدا می کند.
مقیمی با اشاره به لزوم پرهیز از خام فروشی گفت: دست یابی به هدف افزایش سودآوری در تولید ، در پرهیز از خام فروشی محصولات است که این امر در صنعت چرم نمود بیشتری دارد.
استاندار تهران گفت : در صنعت چرم ، ارزش افزوده سالامبوری که به صورت خام صادر می شود نصیب کشور های دیگر می شود در صورتی که می توان با تولید محصول نهایی ، این ارزش افزوده را نصیب کشور کرده و میزان اشتغال را افزایش داد.
وی بیان کرد: تا پیش از این ، کارهای عملیاتی سخت دباغی چرم در داخل کشور انجام می شد و سود کمتری نصیب تولید کننده می شد در صورتی که با راه اندازی صنایع به روز ، این چرم به محصول نهایی تبدیل شده و سود آن نصیب تولید کننده داخلی می شود.
محمد رضا یوسفی فرماندار ورامین در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این واحد در زمینی به مساحت 8 هزار متر مربع و با هزینه ای بالغ بر 200 میلیارد ریال از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده و برای 50 نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرده است.
وی افزود: این واحد تولیدی ، با پروانه بهره برداری چرم سبک و سنگین احداث شده و سالانه ظرفیت تولید 4 میلیون و 600 هزار فوت مربع چرم سنگین و 2 میلیون و 900 هزار فوت مربع چرم سبک را دارد.
فرماندار ورامین بیان کرد: شهرک صنعتی چرمشهر ، بزرگترین شهرک تخصصی چرم کشور است که بیش از 140 واحد تولیدی چرم و سالامبور در آن مستقر بوده و به فعالیت مشغول می باشند.
یوسفی گفت: از مجموع واحدهای مستقر در شهرک صنعتی چرمشهر ، 20 واحد تعطیل و مابقی با ظرفیت های مختلف مشغول به کارند.
شهرستان ورامین با دارا بودن سه شهرک صنعتی چرمشهر ، سالاریه ، شهید ملاآقایی و یک منطقه صنعتی در خیرآباد، از 750 واحد تولیدی خرد، متوسط و بزرگ برخوردار است.
واحد تولید چرم آرکا امروز در شهرک صنعتی چرمشهر با حضور استاندار مورد بهره برداری قرار گرفت.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.