به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی فرمانداری کرمان، علی بابایی در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی این شهرستان با اشاره به رسالت سنگین حوزه اقتصاد مقاومتی، بیشترین حجم کاری این بخش را بر عهده مسئولان دستگاههای اجرایی دانست و خواستار توجه بیشتر مسئولان در زمینه تولید و اشتغال شد.
وی مرتفع شدن معضل بیکاری را وابسته به توجه ویژه به رویکرد تولید عنوان و اظهار کرد: همدلی و همفکری بیشتر مسئولان در رسیدن به هدف افزایش تولید و ایجاد اشتغال در رفع محرومیت ها بسیار کارساز خواهد بود.
سرپرست فرمانداری کرمان با استناد به گزارش برخی از مسئولان دستگاه های اجرایی این شهرستان گفت: گزارشات ارائه شده نباید فقط بصورت تئوری و به طور صرف برای رفع تکلیف و مسئولیت باشد بلکه باید دقیق، دارای محتوا، مبتنی بر واقعیت های موجود با ارائه پیشنهاد لازم جهت رفع مشکلات باشد تا جلسات خروجی لازم و کاربردی داشته باشند.
وی افزود: مسئولان باید به دنبال ارائه سند توسعه اقتصادی باشند و این امر مستلزم تلاش، همدلی و تعامل همه جانبه تمام دستگاه های اجرایی است.
بابایی همفکری و تعامل مسئولان عضو کارگروه اقتصاد مقاومتی را سازنده توصیف کرد و خواستار هماهنگی و تبادل هرچه بیشتر پیشنهادات و نقطه نظرات در این زمینه شد.
وی با اشاره به ظرفیت های مختلف شهرستان کرمان در زمینه های متعدد، حوزه گردشگری را از اهم ارکان اقتصاد مقاومتی برشمرد و خاطر نشان کرد: باید با دید مثبت و با هدف توسعه اقتصادی به مسائل نگاه کرد و با ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران و انجام سرمایه گذاری در زمینه های مختلف با توجه به پتانسیل های موجود منطقه ای، اشتغال پایدار ایجاد می شود.
بابایی پیگیری و اجرای سیاست‌ های پولی تولید محور و توجه به ارزش افزوده و راندمان کاری را از اهم مسائل مهم در امر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برشمرد و با تشریح برخی از فاکتورهای مهم دخیل در رسیدن به اهداف مد نظر اقتصاد مقاومتی، نفت را بعنوان یک سرمایه ملی و صنعت ارزی در جهان امروزی، یکی از فاکتورهای مهمی که نقش اساسی در اقتصاد مقاومتی دارد ذکر کرد.
وی ادامه داد: کاهش وابستگی به نفت یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی است که با توجه ویژه و برنامه ریزی دقیق در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باید فعالیت های اقتصادی درآمدزای دیگری را جایگزین نفت کنیم.
وی با اعلام اینکه مبحث اقتصاد مقاومتی از شاخص های ارزیابی، عملکرد مسئولان دستگاههای اجرایی است خاطر نشان کرد: مدیران با ارائه فکر و برنامه و حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران می توانند با تغییر الگوی مصرف موجب رونق رشد تولید و توسعه اقتصادی شوند.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.