به گزارش ایرنا، سیدحسن حسینی روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان در سالن جلسات فرمانداری شاهرود افزود: توسعه متوازن اقتصادی و اجرای طرح آمایش سرزمین در تمامی شهرستان های استان در اولویت کاری استاندار قرار گیرد.
وی اظهارداشت : با تلاش سازمان برنامه و بودجه سمنان، طرح آمایش سرزمینی استان طراحی شد و در مدت کوتاه دیگر طرح آمایش شهرستانی هم تدوین می شود.
وی خاطرنشان کرد : باید مشخص کنیم که جایگاه سمنان در اجرای برنامه ششم توسعه کجاست و با برنامه ریزی و نقشه راه مدون می توان برای کاهش آمار بیکاری در شرق استان اقدام کرد.
نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از ظرفیت های کشاورزی، صنعتی و گردشگری استان و شهرستان‌ شاهرود به دلیل نبود برنامه مدون مغفول مانده است که باید استاندار برای احیا این ظرفیت ها تلاش کند.
وی تصریح کرد : زیرساخت لازم برای راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی، مانند فرودگاه،‌ جاده و راه آهن فراهم است و از آقای چاوشی استاندار سمنان می خواهیم‌برای اجرای این طرح ها اقدام کند.
حسینی تصریح کرد : طرح ریل گذاری برای ارتباط شاهرود به اینچه برون در چند سال گذشته طراحی شده است که باید با تخصیص اعتبارات به موقع برای اجرای آن اقدام کرد.
به گزارش ایرنا، شهرستان شاهرود بیش از 170 هزار نفر جمعیت دارد.
در این نشست، سید شهاب الدین چاوشی استاندار سمنان حجت الاسلام، المسلمین عباس امینی امام‌جمعه شاهرود و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان سمنان حضور داشتند.
در 9 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات چهار هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان بیش از 700 هزار نفری سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.