به گزارش ایرنا، گودرز امیری روز چهارشنبه در ستاد هماهنگی امور اقتصادی و سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با توجه به قابلیت های این استان در حوزه زمین شناختی می توان با ثبت آن در یونسکو به عنوان ژئو پارک زمینه افزایش حضور گردشگران خارجی را در این استان فراهم کرد.
وی افزود: سال گذشته چهار هزار و 700 گردشگر خارجی به چهارمحال و بختیاری سفر داشته که با تبدیل این استان به ژئوپارک وضعیت حضور گردشگران خارجی در استان متحول می شود.
امیری تصریح کرد: در صورت تبدیل چهارمحال و بختیاری به ژئوپارک و ثبت آن در مناطق گردشگری بین المللی، این استان به گردشگران نقاط مختلف دنیا معرفی خواهد شد.
وی یادآور شد: وجود گنبدهای نمکی، غارها، آبشارها، تونل ها و سایر جاذبه های طبیعی، زمینه تبدیل این استان به ژئوپارک را فراهم کرده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منظور سرمایه گذاری در بخش های مختلف استان وضعیت اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی این استان متحول می شود.
سیامک سلیمانی دشتکی تاکید کرد: برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی حذف بروکراسی اداری، پاسخ سریع به استعلام ها، صدور مجوزهای قانونی و ارائه تسهیلات لازم به آنان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تشکیل گروه کارشناسی به منظور اجرای مقدمات طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی استان باید سریع تر انجام شود.
حبیب الله وفایی اظهار کرد: براساس تفاهم نامه استقرار صنایع پوشاک کشور با سرمایه گذاری 720 میلیارد ریال برای یکهزار و 550 نفر در 20 روستای استان شغل مستقیم ایجاد خواهد شد.
وی یادآور شد: براساس این تفاهم نامه 20 درصد سرمایه اجرای این طرح در مناطق روستایی منتخب از طریق تشکیل و راه اندازی کارگاه های روستایی، 30 درصد از طریق شرکت پشتیبان ملی و 50 درصد از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین شده است.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اقدامات اولیه برای خواهرخواندگی این استان با آبروتزو ایتالیا صورت گرفته است.
شراره زارعان تاکید کرد: براساس پیگیری های صورت گرفته قرار شده تا چهارمحال و بختیاری و استان آَبروتزو
(Abruzzo) ایتالیا در کنار دریای مدیترانه حد فاصل لاتزیو و رم با یکدیگر خواهر خوانده شوند.
وی افزود: دو نفر از سرمایه گذاران ایتالیایی پیگیر بررسی خواهر خواندگی دو استان و حضور سرمایه گذاران ایتالیایی در چهارمحال و بختیاری شده اند.
زارعان تصریح کرد: براساس خواهرخواندگی چهارمحال و بختیاری با آبروتزو ایتالیا می توان محصولات تولیدی هر دو استان را در نمایشگاه های مشترک ارائه کرد.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار:جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.