سیدحسن میرعماد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : باید با ایجاد صنایع تبدیلی در بخش های مختلف کشاورزی ،اشتغال و افزایش درآمد بهره برداران افزایش یابد.
وی اظهار داشت : استان سمنان توانمندی بالایی در تولید انگور، گیاهان دارویی و پسته دارد که باید علاوه بر ایجاد راهکار برای صادرات این محصولات، در راستای صنایع تبدیلی و تکمیلی هم باید از خام فروشی جلوگیری شود.
وی بر ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی تاکید و اضافه کرد : در تابستان امسال آمار بیکاری این بخش در سمنان کمتر از هشت درصد بوده است.
میرعماد با بیان این که آمادگی پرداخت تسهیلات کم بهره به متقاضیان برای ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی سمنان را داریم گفت: برای کاهش آمار بیکاری در استان اعتبارات خوبی اختصاص یافته است که در حوزه های مختلف به خصوص بخش تعاونی آماده پرداخت تسهیلات هستیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به کم آبی و کاهش بارندگی در استان اشاره کرد و گفت : باید با اصلاح الگو مصرف و نصب سامانه های نوین در اراضی کشاورزی برای رفع این بحران اقدام کرد.
وی محدودیت آب را یکی از مهم‌ترین مشکلات بخش کشاورزی استان سمنان برشمرد واضافه کرد : مصرف بهینه منابع آبی از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان است و طرح‌های زیادی مانند احداث استخرهای ذخیره آب، لایروبی قنات ها، انتقال آب کشاورزی به اراضی از طریق لوله‌های انتقال آب و ساماندهی آبیاری با همکاری کشاورزان این استان اجرایی شده است.
به گزارش ایرنا، استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.
استان سمنان 198 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.