محمدرضا خباز روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: باید با ایجاد صنایع تبدیلی در بخش های مختلف کشاورزی ،اشتغال و افزایش درآمد بهره برداران افزایش یابد.
وی اظهار داشت: استان سمنان توانمندی بالایی در تولید انگور، گیاهان دارویی و پسته دارد که باید علاوه بر ایجاد راهکار برای صادرات این محصولات، در راستای صنایع تبدیلی و تکمیلی هم باید از خام فروشی جلوگیری شود.
وی بر ایجاد اشتغال پایدار در این استان تاکید و ادامه داد: در تابستان امسال آماربیکاری در سمنان کمتر از 9 درصد بوده است.
خباز با بیان این که، آمادگی پرداخت تسهیلات کم بهره به متقاضیان برای ایجاد اشتغال داریم گفت: در بخش های اشتغال به این استان اعتبارات خوبی اختصاص یافته است که در حوزه های مختلف به خصوص بخش تعاونی آماده پرداخت تسهیلات هستیم.
استاندار سمنان به کم آبی و کاهش بارندگی در استان اشاره و اضافه کرد: با باید اصلاح الگو مصرف و نصب سامانه های نوین در اراضی کشاورزی برای رفع این بحران اقدام کرد.
وی محدودیت آب را یکی از مهم‌ترین مشکلات بخش کشاورزی استان سمنان برشمرد واضافه کرد : مصرف بهینه منابع آبی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است و طرح‌های زیادی مانند احداث استخرهای ذخیره آب، لایروبی قنات ها، انتقال آب کشاورزی به اراضی از طریق لوله‌های انتقال آب و ساماندهی آبیاری با همکاری کشاورزان این استان اجرایی شده است.
به گزارش ایرنا، استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.
استان سمنان 198 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.