به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز شنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: سهمیه بانک های استان با پیش بینی اشتغال پنج هزار و 38 نفر، حدود یکهزار و 500 میلیارد ریال و سرانه اشتغال 300 میلیون ریال بوده که این رقم بسیار کمی است.
وی با بیان این که باید دستگاه ها به وظایف خود با همین میزان اعتبار با جدیت ادامه دهند، اظهارداشت: موضوع را با نامه نگاری به مسوولان کشوری،به منظور افزایش سرانه اعلام کردیم.
خباز با تاکید بر استفاده ظرفیت شهرستان های استان در بحث اشتغال، خاطرنشان کرد: مسوولان با توجه به تفکیک سهمیه بانک ها باید به صورت جدی تر تلاش کرده تا آمار اشتغال را افزایش دهند.
استاندار سمنان اضافه کرد : با توجه به این که مهم ترین مساله در کشور، بحث اشتغال است اگر شهرستانی از سهمیه پیش بینی شده خود استفاده نکند، سهمیه آن ها به شهرستان های پیشرو واگذار می شود.
وی تصریح کرد: مسوولان در نشست تخصصی با مدیران بانک ها موضوع بدهی متقاضیان را مطرح کرده تا این افراد هم بتوانند با شرایط از تسهیلات اشتغال استفاده کنند.
خباز بیان داشت : هدف در طرح کارورزی، کمک برای ایجاد اشتغال و حمایت از کارفرمایان و دانش آموختگان است.
به گزارش ایرنا، استان سمنان هزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
به گزارش ایرنا، در برنامه ششم توسعه ایجاد سالانه 950 هزار شغل در دستور کار قرار گرفته است.
6026
خبرنگار: سارا خدادادی ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.