به گزارش ایرنا، علی جلیلی روز پنجشنبه در کارگروه کشاورزی شهرستان عجب شی ربا انتقاد از مشکلات بخش کشاورزی این شهرستان و تاکید بر تلاش مضاعف مدیران برای رفع آنها، اظهار کرد: به روز نبودن امکانات و تجهیزات کشاورزی، کوچک بودن قطعات مزارع، هزینه بالای تولید و کند بودن عملیات زهکشی اراضی کم بازده ازمشکلات کشاورزان منطقه است.
وی افزود: کشاورزی و گردشگری 2 محور اصلی توسعه و اشتغال زایی در عجب شیر به شمار می رود که توسعه و رونق آن ها نقش مهمی در ایجاد درآمد برای مردم این شهرستان ایفا می کند.
منتخب مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشاورزی نقطه اتکا اقتصاد مردم این شهرستان است، یادآوری کرد: بروز خشک سالی در دهه گذشته موجب وارد شدن خسارات جدی به محصولات کشاورزی و کشاورزان شد از این رو تدوین برنامه ‌های توسعه ‌ای و استفاده بهینه از منابع آب و خاک در دستور دولت خدمتگزار قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از موفقیت های این بخش طی این سال ها، مرهون تلاش و زحمت قشر کشاورز بوده، افزود: خام فروشی، فعال نبودن صنایع تبدیلی، خشکسالی و کمبود منابع آبی موجب شده تا بخش بزرگی از زحمات این قشر دیده نشود.
جلیلی با تاکید بر اینکه مدیریت صحیح و بهینه آب و خاک در جهت توسعه کشاورزی شهرستان عجب شیر با توجه به محدودیت منابع آب و خاک ضروری است گفت: کشت گیاهان با نیاز آبی کم و توسعه مجتمع های گلخانه ای باید از اولویت های جهاد کشاورزی شهرستان باشد.
وی سطح کل شهرک گلخانه ای هیدروپونیک عجب شیر را 39 هکتار اعلام کرد و افزود: تعداد کل قطعات زیرسازی و آماده‌ شده این مجتمع 55 واحد است که هر یک در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع آماده شده که با بهره برداری از این شهرک علاوه بر تولید انواع سبزی و صیفی جات، برای 160 نفر شغل ایجاد می شود.
جلیلی ادامه داد: واگذاری شهرک گلخانه ای عجب شیر به متقاضیان سرمایه گذاری حقیقی و حقوقی در راستای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان، مبنی بر افزایش تولید در واحد سطح و نیز کاهش مصرف آب و به تبع آن اشتغال فارغ التحصیلان بخش کشاورزی صورت می گیرد.
وی خواستار جذب دانش آموختگان رشته کشاورزی این شهرستان در مجتمع های گلخانه ای شد و گفت: واگذاری این مجتمع ‌ها فرصت خوبی برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی جویای کار است.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.