رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با سرانه اشتغال 50 میلیون تومان در بخش کشاورزی نمی‌توان اشتغال ایده‌آلی را ایجاد کرد که در این زمینه امیدواریم محدودیت پرداخت تسهیلات برداشته شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، عدیل سروی در جلسه شورای اشتغال استان اردبیل اظهار کرد: ما در بحث اشتغال فراگیر کمیته‌های فرعی را در شهرستان‌ها فعال کردیم ولی اکثر آنها گله‌مند هستند که به دلیل گستردگی طرح‌های اشتغالزا در این حوزه پرداخت 50 میلیون تومان نمی‌تواند جوابگو باشد.
وی خاطرنشان کرد: هرچند شاید یک زنبوردار بتواند با 30 میلیون تومان ایجاد اشتغال کند ولی در پروژه‌هایی همجون دامداری‌های سنتی و صنعتی این امر امکانپذیر نیست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه در برخی از موارد چنین طرح‌هایی به دلیل پائین بودن تسهیلات پرداختی ماهیت خوداشتغالی را از دست می‌دهد، تصریح کر: شورای اشتغال استان اردبیل باید در ایجاد اشتغال فراگیر این موانع را برطرف کند و براساس توجیه پروژه و اهمیت آن در فراگیری اشتغال پرداخت تسهیلات را انجام دهد.
سروی گفت: ما هم اکنون 98 پرونده را در قالب طرح دامپروری سنتی به بانک‌ها معرفی کردیم که به هیچ وجه با رقم 50 میلیارد تومان نمی‌توان اشتغال ایجاد کرد بلکه در این طرح‌ها باید رقم پرداختی بیش از 200 تا 300 میلیون تومان باشد.
عضو شورای برنامه‌ریزی و اشتغال استان اردبیل ادامه داد: ما در کنار طرح‌های اشتغال فراگیر یک خط اعتباری ویژه در پرداخت تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی داریم که این متقاضیان آگاهانه و عالمانه میزان تسهیلات مورد نیاز خود را اعلام می‌‌کنند که انتظار می‌رود با توجه به پوشش بیمه تامین اجتماعی افراد مشغول شده پرداخت یارانه نیز بر همین مبنا انجام شود.
سروی در مورد پرداخت در رسته عشایری به فعالان این بخش تصریح کرد: ما 13 هزار نفر جامعه عشایری داریم که باید از منابع بهبود تولید و اشتغال در افزایش توان اقتصادی خود بهره‌مند شوند اما در استعلام بنیاد مسکن به دلیل سکونت در عرصه‌های مورد اختلاف با منابع طبیعی قادر به دریافت تسهیلات نیستند که امیدواریم بنیاد مسکن در این زمینه استعلام روشنی را انجام دهد. وی از در حال احداث بودن سردخانه‌ها و انبار فنی به ظرفیت 230 هزار تن در استان خبر داد و گفت: از محل اشتغال فراگیر در این بخش نیز می‌توان با اولویت تسهیلاتی را پرداخت کرد Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.