علی یحیایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تمام 550 امدادگر فعال استان سمنان در شهرستان های مختلف در حال آماده باش قرار گرفته اند و از شب گذشته به ویژه در شهرستان گرمسار 20 امدادگر و در شهرستان آرادان 15 امدادگر فراخوان شدند.
وی با اشاره رخداد زلزله 5.2 ریشتری در ساعت 23 و 27 دقیقه چهارشنبه‌شب در استان تهران، افزود: به خاطر این زلزله، از شب گذشته همکاران معاونت امداد در آماده باش و خودروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان سمنان نیز در حالت آماده عملیات قرار گرفته اند.
یحیایی خاطرنشان کرد: 10 دقیقه پس از زلزله 5.2 درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) در تهران، مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان سمنان تشکیل و در حالت آماده باش قرار گرفت و به امدادگران شهرستان های گرمسار و آرادان در نزدیکی استان سمنان فراخوان اعلام شد.
معاون امداد و نجات استان سمنان با اشاره به اینکه سمنان استان معین تهران در مواقع بحرانی تعیین شده است، افزود: جمعیت هلال احمر استان سمنان در صورت نیاز آماده ارایه خدمت اسکان و امداد به شهروندان تهرانی است و همچنین به اندازه 2 درصد جمعیت استان سمنان از 16 مورد اقلام ضروری برای زمان بحران از سوی هلال احمر ذخیره موجود است.
جمعیت هلال احمر استان سمنان 550 امدادگر فعال و حدود چهار هزار امدادگر غیرفعال دارد که در صورت فراخوان آماده به همکاری هستند و معاونت امداد و نجات هلال احمر استان سمنان 12 پایگاه امداد و نجات مستقر در نقاط مختلف استان دارد.
6103 تهیه و انتشار: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.