محمد محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بحث حمایت های روانی زلزله زدگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید پس از وقوع حوادث طبیعی مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر این استان سه روز پس از وقوع حادثه دلخراش زلزله غرب کشور یک تیم حمایت روانی مردان به منطقه اعزام کرد که این تیم پنج روز در این مناطق حضور داشتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: پیش بینی شده تیم حمایت روانی بانوان این جمعیت نیز تا هفته آینده در ازگله کرمانشاه حضور داشته باشند و در صورت نیاز مدت زمان حضور این تیم افزایش می یابد.
محمدی بیان کرد: تیم حمایت روانی بانوان جمعیت هلال احمر استان مرکزی موسوم به تیم سحر (سامانه حمایت روانی) شامل 14 کارشناس است که در راستای تامین روحیه بازماندگان و آسیب دیگان حادثه اقدام های لازم را انجام می دهند.
زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ که بر اساس اعلام مسئولان تا ظهر جمعه (26 آبان ماه جاری) 436 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم در این مناطق داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.