سیدحسن میرعماد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : با وجود این که بخش کشاورزی سهم 25 درصدی در اقتصاد استان سمنان دارد اما امسال حدود هفت درصد تسهیلات بانکی به این بخش اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اختصاص بیش از 15 درصد تسهیلات بانکی به صادرات غیر نفتی در استان، اظهار داشت : در برنامه ای که دولت و مجلس برای اصلاح سامانه بانکی دارند باید سهم بخش کشاورزی از تسهیلات کم بهره بانکی افزایش و به بهره برداران و تولیدکنندگان این حوزه پرداخت شود.
وی مهم ترین و آسان ترین راه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را در بخش کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد : با توجه به وجود استعدادهای نیروهای انسانی متخصص و تحصیل‌کرده در عرصه کشاورزی و زمین های مستعد و حاصلخیز می توان با حمایت از بخش کشاورزی برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی گام جدی برداشت.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد : با تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در همه بخش ها از جمله بخش کشاورزی، می توان کشور را در برابر توطئه و دسیسه های دشمنان مقاوم کرد.
میرعماد با اشاره به اجرای آمایش سرزمینی در استان سمنان اضافه کرد : با برنامه‌ریزی دقیق در حوزه کشاورزی، دامپروری، شیلات و تولیدات مرتبط با این بخش می توان برای افزایش اشتغال متناسب با ظرفیت های موجود مناطق شهری و روستایی بهره مند شد.
وی با اشاره به مشکل کم آبی در سمنان تصریح کرد : اگر چه تولید برخی از محصولات راهبردی مانند گندم در حد خود کفایی رسیده ایم اما لزومی ندارد برخی از تولیدات کشاورزی غیرراهبردی که آب زیادی نیاز دارد را تولید کنیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : با توجه به شرایط استان باید به سمت کاشت محصولاتی که برای رشد و پرورش آن نیازمند آب کمتری هستیم، حرکت کنیم.
به گزارش ایرنا، تولید مصولات کشاورزی در سال زراعی 95-96 در استان سمنان با افزایش 9.4 درصدی نسبت به دوره قبل از آن به یک‌ میلیون و 570 هزار تن رسید که از این میزان 672 هزار تن محصولات راهبردی حوزه کشاورزی در استان بود که افزایش حدود 33 درصدی داشت.
استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.