سید حسین اسلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا سطح زیر کشت کلزا در آمل را در سال جاری 400 هکتار اعلام کرد و افزود که برای سال زراعی پیش رو کشت این محصول در یکهزار و 900 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان پیش بینی شده است.
وی گفت که اکنون سهمیه تعیین شده به مراکز هشتگانه خدمات جهادکشاورزی شهرستان ابلاغ شده و انتظار است که درسال جاری با تحقق آن ، هم در افزایش سطح کشت و تولید در واحد سطح این شهرستان بتواند عملکرد خوبی در استان نیز داشته باشد.
اسلامی حمایت های دولت از کشت کلزا را شامل توزیع بذر یارانه ای ، پرداخت 30 میلیون ریال تسهیلات بانکی برای هرهکتار و تامین نهاده های کشاورزی برشمرد.
وی به اهمیت و توسعه کشت دانه روغنی کلزا و حمایت آن از سوی دولت اشاره کرد و افزود : کشت دانه های روغنی بویژه توسعه کشت کلزا از نسخه های اصلی برنامه اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی است که با استفاده از دانش و فناوری روز دنیا و اجرای راهکارهای مدیریت کشت و استفاده از بذور اصلاح شده میزان تولید با وجود کاهش سطح زیر کشت افزایش خواهد یافت و به تولید قابل قبولی دست خواهیم یافت.
مدیرجهاد کشاورزی آمل میزان تولید کلزا در این شهرستان در سال جاری را حدود 707 تن اعلام کرد.
کلزا از بهترین گیاهان تولید کننده شهد مورد استفاده زنبوران عسل است و در توسعه زنبورداری هم نقش مهمی دارد و علاوه بر آن کشت آن در زمین های زراعی سبب می شود تا تراکم بیماری ها، آفات و علف های هرز کاهش یابد.
دانه کلزا 40 تا 45 درصد روغن و 17 تا 26 درصد پروتئین دارد و همچنین کنجاله آن با پروتئین زیاد برای تغذیه دام مناسب است.
شهرستان آمل با دارا بودن بیش از 50 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی سالانه یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید و به بازارهای مصرف داخل وخارج از کشور ارسال می کند.
خبرنگار : مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.