به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، دقایقی پیش با حضور مهندس"ستار محمودی" سرپرست وزارت نیرو،"دکترمحمدعلی نجفی"استاندارالبرز،فاز دوم از مدول اول تصفیه خانه کرج با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال به افتتاح رسید.با تکمیل این طرح،ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب کرج از 140 به 280 هزار نفر افزایش یافت.
با اجرای این طرح،امکان تولید 670 لیتر درثانیه پساب برای استفاده دربخش کشاورزی وآبیاری فراهم شده است.
تاریخچه طرح:
(عملیات اجرایی ساخت تصفیه خانه فاضلاب کرج در سال 1383،در زمینی به مساحت 280 هکتار در حاشیه روستای شور قلعه ماهدشت آغاز شد.مدول اول این تصفیه خانه دارای دو فاز با ظرفیت کل 280 هزار نفربوده که فاز اول آن برای زیر پوشش بردن جمعیتی بالغ بر 140 هزار نفر با استفاده از فرایند بر که تثبیت در سال 1386 به بهره برداری رسید.این تصفیه خانه،فاضلاب جمع آوری شده بخشهایی از کرج را به میزان تقریبی 335 لیتر بر ثانیه تصفیه می کند.
اجرای فاز دوم مدول اول تصفیه خانه فاضلاب کرج با تامین اعتبارات سفر ریاست جمهوری در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی از سال گذشته آغاز شد.
این تصفیه خانه امکان تولید 670 لیتر بر ثانیه پساب با مشخصات منطبق با استانداردهای ملی برای استفاده در بخش کشاورزی و آبیاری حدود 700 هکتار زمین های کشاورزی حاشیه شهر ماهدشت را فراهم نموده است.
در کنار انجام این عملیات 120 کیلومتر لوله گذاری شبکه جمع آوری فاضلاب هم اجرا شده است.در حال حاضر مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کرج حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
همزمان با سفر سرپرست وزارت نیرو به کرج،120 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب نیز با صرف هزینه 480 میلیارد ریالی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.)
بهره برداری از هشت مجتمع آبرسانی روستایی استان به منظور آبرسانی به 85 روستای منطقه از دیگر طرح هایی است که امروز افتتاح می شود.
در جریان این سفر،120 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب نیز با صرف هزینه 480 میلیارد ریالی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 758230
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.