آیت الله سید محمدشاهچراغی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توجه ویژه رهبرانقلاب به اقتصاد مقاومتی در سال‌های اخیر دلیل بر اهمیت این موضوع است و همه باید برای تحقق سیاست های آن تلاش کنیم.
وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت کشیدن و سخت گیری بر خود نیست، اظهارداشت: این رویکرد به معنی تلاش بیشتر و استفاده درست و بهینه از ظرفیت هاست.
وی خاطرنشان کرد: اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی در همه بخش ها با این هدف است که در برابر ناملایمات دشمنان مقاوم و شکست ناپذیر شویم و برای خود برنامه داشته باشیم.
امام جمعه سمنان ارتقا بهره‌وری را در افزایش تولید ملی، بهبود توان رقابت‌پذیری و افزایش صادرات غیرنفتی کشور موثر دانست و تصریح کرد: این رویکردمی‌تواند زمینه‌ساز تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور باشد.
آیت الله شاهچراغی اضافه کرد : به‌ منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی می‌توان با شناخت ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی به‌جای استفاده از منابع بیشتر، با ارتقا بهره‌وری به تولید بیشتر محصولات داخلی دست یافت.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان ادامه داد: با توجه به این که کشور باکمبود منابع آبی و خشکسالی مواجه است و میزان بارندگی سالانه نیز کاهش یافته، استفاده بهینه از منابع موجود و تغییر الگوی آبیاری بخش کشاورزی امری ضروری است.
به گزارش ایرنا، نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان 39.4 درصد در سال 96 و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.