به گزارش ایرنا، ملیندا لیان روز چهارشنبه در آیین چهارمین جشنواره ملی پسته ایران در سالن همایش های هلال احمر دامغان در استان سمنان، افزود: به دنبال وارد کردن پسته دامغان به چین با نام تجاری همین شهرستان و بازاریابی در استان های کشور چین هستیم.
وی با اشاره به ظرفیت بالای تولید پسته در شهرستان دامغان و کیفیت بالای این محصول، کیفیت را اولویت واردات به کشور چین عنوان و خاطرنشان کرد: ارتباط و مبادلات تجاری کشور چین و ایران به پنج هزار سال می رسد.
نماینده اتاق بازرگانی چین در ایران بیان داشت: عبور جاده ابریشم از ایران و چین، راه تجارت خوبی را برای روابط 2 کشور رقم خواهد زد.
چهارمین جشنواره ملی در دامغان امروز و فردا 22 و 23 شهریور 96 برگزار می شود، هدف از برگزاری این جشنواره ملی استفاده از توان و ظرفیت های بخش کشاورزی با ارائه طرح ها و برنامه ها در بحث سرمایه گذاری، کمک به ایجاد اشتغال در حوزه پسته است، 2 سفیر از کشورهای افغانستان و بنگلادش، محمدرضا خباز استاندار سمنان، علی اصغر مجد فرماندار، ابوالفضل حسن بیکی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی و برخی از مدیران استان سمنان و شهرستان دامغان در افتتاحیه جشنواره ملی پسته دامغان حضور دارند.
حدود 6 درصد سطح زیرکشت پسته کشور و بیش از 17 درصد پیش بینی تولید پسته کل کشور متعلق به باغ های پسته شهرستان دامغان در استان سمنان است.
35 درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است که پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.