به گزارش ایرنا، دکتر نصیر احمدنور روز چهارشنبه در چهارمین جشنواره ملی پسته ایران در سالن هلال احمر دامغان در استان سمنان، گفت: کشور پاکستان در سال های گذشته رتبه اول صادرات به افغانستان را داشت که در سال جاری، کشور ایران بیشترین صادرات را به خود اختصاص داده است.
سفیر جمهوری افغانستان در ایران تصریح کرد: ایران و افغانستان دو کشور دوست و همسایه هستند که طی سال های اخیر روابط این دو کشور نیز در حال افزایش است .
احمد نور با اشاره به روابط بالای این دو کشور، اضافه کرد: از مجموع 24 نفری هیات دولت افغانستان، تعداد بسیاری از وزیران به کشور ایران سفر داشتند و از این کشور، محصولات، صنایع دستی و ارزش های آن بازدید داشته اند.
سفیر جمهوری افغانستان در ایران گفت: امیدواریم بخش های دولتی و خصوصی ایران زمینه ارتباط بیشتر بین دو کشور را فراهم کنند و برای حفظ و ادامه این وضعیت با عرضه کالاهای با کیفیت، با انصاف و امانتداری به کشور افغانستان همکاری لازم را داشته باشند.
سابقه محصول پسته در دامغان به 700 سال می رسد و در سال جاری با تلاش فوق العاده کشاورزان دامغانی شاهد افزایش 2 برابری محصول پسته در دامغان هستیم.
چهارمین جشنواره ملی در دامغان امروز و فردا 22 و 23 شهریور 96 برگزار می شود، هدف از برگزاری این جشنواره ملی استفاده از توان و ظرفیت های بخش کشاورزی با ارائه طرح ها و برنامه ها در بحث سرمایه گذاری، کمک به ایجاد اشتغال در حوزه پسته است، 2 سفیر از کشورهای افغانستان و بنگلادش، محمدرضا خباز استاندار سمنان، علی اصغر مجد فرماندار، ابوالفضل حسن بیکی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی و برخی از مدیران استان سمنان و شهرستان دامغان در افتتاحیه جشنواره ملی پسته دامغان حضور دارند.
پیش بینی می شود در سال جاری از باغ های شهرستان دامغان 40 هزار تن پسته برداشت شود.
9856/6103 خبرنگار: میثم اسماعیلی ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.