به گزارش ایرنا، داریوش رضوانی چهارشنبه شب در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره داستانهای رضوی (کبوتر حرم) در مجتمع فرهنگی هنری فرهنگسرای کومش سمنان، افزود: امروز ابزارها و شیوه ها و روش هایی که در دنیا برای فعالیت فرهنگی و هنری استفاده می شود بسیار پیچیده تر شده و ارتقاء کیفیت، خلاقیت و نوآوری بسیار موثر و باید در این مسیر کار کنیم.
رضوانی اضافه کرد: بدون شک و تردید امروز همه کسانی که تفکر تکفیری را در دنیا ترویج می دهند با استفاده از ابزار هنر و فرهنگ و شیوه های نوین و مدرن بهره می گیرند.
وی با بیان اینکه جشنواره های فرهنگی و هنری باید از حالت ثبات نجات پیدا کرده و سیال، جذاب و پویا باشد، خاطرنشان کرد: شیوه ها و روش های برگزاری جشنواره ها هم نیازمند تغییر است.
مشاور معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در بیش از 70 کشور جهان، گفت: بهترین رویدادی که امروز در کشور برگزار می شود جشنواره امام رضا (ع) است و مقام عالی وزارت و مسوولان عالی رتبه هم بر این موضوع اذهان دارند.
در آیین اختتامیه این جشنواره با حضور محمدرضا خباز استاندار سمنان، احمد همتی نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی شهر در مجلس شورای اسلامی، امیر بینایی مدیر کل امور اجتماعی استانداری، سیدعباس دانایی فرماندار سمنان، مدیران کل اجرایی و جمعی از مسوولان استانی و محلی و هنرمندان، از برترین ها در سه بخش داستان بلند، کوتاه و کوتاه کوتاه تجلیل شد.
هزار و 774 اثر از هزار و 205 شرکت کننده از 32 استان به سیزدهمین جشنواره داستانهای رضوی کبوتر حرم ارسال شد.
همزمان با برگزاری این جشنواره، کارگاه آموزشی نقاشی کودک رضوی نیز برگزار و جمعی از کودکان در فضایی شاد تصورات خود را از بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و امام هشتم شیعیان جهان به تصویر کشیدند، همچنین برنامه زیارت مجازی حضرت امام رضا (ع) با حضور جمعی از ارادتمندان آن حضرت از سوی دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار شد.
در این برنامه ارادتمندان به حضرت علی بن موسی الرضا (ع) با استفاده از فناوری واقعیت مجازی ( VR ) به انجام زیارت مجازی پرداختند و عشق و ارادت خود را به آن حضرت از این طریق ابراز کردند.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.