محمد رضا سوقندی روز چهارشنبه در حاشیه آیین اختتاحیه این جشنواره در گفت و گو با ایرنا افزود: تعداد آثار ارسالی نسبت به جشنواره دوازدهم ٢٤٦ اثر و افراد شرکت کننده ٣٠٤ نفر رشد دارد که نشان از اقبال نویسندگان به این جشنواره ملی است.
وی اظهارداشت : در جشنواره سال قبل ٩٠٢ شرکت کننده هزار و ٥٢٨ اثر داستانی کوتاه، کوتاه کوتاه و بخش های ویژه ارسال کرده بودند.
وی خاطرنشان کرد : برای جشنواره سیزدهم ٨٣٦ اثر داستانی کوتاه، ٧٤٣ اثر کوتاه کوتاه، ٣٧ اثرداستانی بلند و رمان، ٦٥ اثر دربخش ویژه کرامت انسانی، ٢٢ اثر در بخش ویژه حادثه قطار و ٧٣ اثر غیرداسانی ارسال شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان با بیان ای نکه نویسندگان این استان در جشنواره سیزدهم ٢٧٠ اثر و نویسندگان استان خراسان رضوی ٢٧١ اثر ارسال کرده اند در حالی که شرکت کنندگان سمنانی ٢١٤ نفر و خراسان رضوی ١٦٨ نفر هستند، گفت : استان سمنان از نظر شرکت کنندگان و خراسان رضوی به لحاظ تعداد آثار در رتبه اول قرار دارند.
وی ادامه داد : ١٠١ نویسنده استان تهران نیز با ارسال ١٥٥ اثر در رده سوم قرار دارند.
سوقندی شمار شرکت کنندگان زن را در جشنواره سیزدهم ٧١١ نفر و مرد را ٤٩٤ نفر اعلام و اضافه کرد : بخش داستان بلند و رمان نیز به صورت دوسالانه برگزار می شود.
وی همچنین از اجرای هفت عنوان برنامه جنبی در این جشنواره خبر داد و گفت : این برنامه ها با عنوان های بررسی و تحلیل حدیث سلسله الذهب، فرهنگ رضوی در متون ادبی کهن، فرهنگ رضوی در باورهای عامیانه شهر سمنان، سوژه یابی برای داستان های رضوی ، نشست کتابخوان با محوریت فرهنگ رضوی است.
وی اضافه کرد : برگزاری 2 کارگاه نقاشی کودک رضوی و خوشنویسی کتابت چهل حدیت رضوی نیز از دیگر برنامه های جنبی بوده است.
ترویج فرهنگ رضوی و تشویق نویسندگان به قلم زدن در عرصه فرهنگ رضوی از مهمترین اهداف این جشنواره عنوان شده است.
در این جشنواره از برترین ها در بخش های داستان بلند، کوتاه و کوتاه کوتاه تجلیل می شود.
7470/6026
*خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشار: جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.