علیرضا رشیدیان روز دوشنبه در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی افزود: موضوع تعامل بین دستگاههای اجرایی به ویژه دولتی با رسانه ها در نظامی که مبتنی بر مردمسالاری دینی است از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
وی ادامه داد: رسانه ها به عنوان پنجره ای بین جامعه و مسئولان عمل می کنند و می تواند ارتباطات و تعاملات را به نحوی مدیریت کنند که در راستای اصلاح جامعه و کشور عمل شود. در نظام دینی ما انتظار است رسانه پنجره ای شفاف برای نزدیک کردن جامعه، مسئولان و مردم باشد زیرا اشکالات و ضعفها از سوی رسانه ها به عنوان چشم بینای جامعه بهتر دیده و انعکاس می یابد در عین آنکه در انتقال مسائل و مشکلات مردم هم به مسئولان نقشی مهم و موثر دارند.
استاندار خراسان رضوی گفت: در این میان یکی از ضعفها طی چند سال اخیر در حوزه دولتی آن است که نتوانسته ایم به عنوان مدیران اجرایی و دولتی اقدامات و عملکردها را به درستی و آنطور که شایسته و بایسته است به جامعه انعکاس دهیم. امروز انتظار است روابط عمومی دستگاهها و مدیران در تعامل مناسب با رسانه ها به نحو موثری این موضوع را ساماندهی کنند.
وی افزود: در حاشیه شهر مشهد با وجود همه تنگناها و محدودیتها، اقدامات شاخصی انجام شده اما انعکاس و نمود بیرونی نداشته است. بخشی از ای نقص نتیجه عملکرد ما است که نتوانسته ایم به موقع و به نحو مناسب اقدامات صورت گرفته را ارائه دهیم.
رشیدیان ادامه داد: اگر اشکال و ضعفی در تعامل رسانه ها با ادارات وجود دارد باید پیگیری و مرتفع شود تا بر روی هم انباشته نشده و تبدیل به دیواری بلند در ارتباط بین رسانه ها و دستگاه ها نشود.
وی در ادامه به مباحث صنفی فعالان رسانه ای نیز اشاره و بیان کرد: ارائه آموزشهای مناسب، بایدها و نبایدها و روشهای صحیح عمل رسانه ای به فعالان این حوزه و خبرنگاران و نیز اخلاق حرفه ای به عنوان ضرورتی اساسی در استان از سوی تشکل خود آنان یعنی خانه مطبوعات باید با جدیت پیگیری شود.
استاندار خراسان رضوی افزود: در این میان نیازهای صنفی خبرنگاران موضوع مهمی است. کار خبرنگاران سخت، دشوار و توام با حساسیت، استرس و فشارهای بسیار و مسئولیتهای گسترده است. از این رو خبرنگاران نیازمند مجموعه صنفی و تشکیلات منسجم و قوی برای حمایتهای صنفی، بیمه ای، مسکن و تسهیلات در حوزه های مختلف هستند.
وی ادامه داد: خانه مطبوعات می تواند به عنوان چنین مجموعه ای چتر گسترده تری را برای پر کردن خلاءهای موجود در بحث نیازهای صنفی خبرنگاران داشته باشد. ما نیز در حوزه مسکن مهر و تسهیلات دیگر در این حوزه آمادگی کمک و همکاری داریم. در موضوع خبرنگارانی که به صورت حق التحریری و قراردادی فعالیت می کنند به منظور پوشش بیمه ای اقدام شود تا فعالیت آنان با دغدغه کمتر در شرایط مناسبتر صورت گیرد.
رشیدیان گفت: برای پوشش بیمه ای فراگیر این خبرنگاران باید نسبت به ورود سازمان تامین اجتماعی و ایجاد زمینه مناسب برای بازنشستگی آنان اقدام شود.
وی افزود: برای فضای مناسب خانه مطبوعات هم آمادگی وحود دارد از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری و این موضوع دنبال می شود تا خانه مطبوعات خراسان رضوی خانه دار شود.
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی هم در این دیدار با تاکید بر ضرورت تعامل گسترده استانداری و خانه مطبوعات گفت: انتظار است همانگونه که خانه احزاب استان و تشکلهای دولتی خانه دار شده اند کمک شود خانه مطبوعات خراسان رضوی نیز بعد از 16 سال فعالیت خانه دار شود.
سید جلال فیاضی افزود: با توجه به وضعیت دولت، محدودیتها و تنگناهایی که وجود دارد با این حال انتظار ما از استانداری خراسان رضوی پشتیبانی بیشتر از این مجموعه است.
وی خراسان رضوی را قطب دوم رسانه ای کشور توصیف و بیان کرد: امید است ارتباطات فی مابین گسترش بیشتری یابد.
خانه مطبوعات خراسان رضوی 700 نفر عضو دارد. علاوه بر چاپ 226 نشریه، 12 نمایندگی خبرگزاریهای داخلی و خارجی و 17 سرپرستی روزنامه های ملی در استان خراسان رضوی و مشهد فعالیت دارند. در این چارچوب دو هزار خبرنگار فعال در سطح در رسانه ها اشتغال دارند که 600 نفر آنها در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت نام کرده و 150 نفر آنها نیز از حمایت بیمه آن وزارتخانه بهره مند هستند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.