در این مطلب آمده: بی‌هیچ تردیدی مشکلات و نارسایی‌های استان پهناور اما کم جمعیت سمنان، میدانی حل می‌شود نه ستادی مصطلح و رایج، مشکلات و نابه سامانی‌ها را مسوولان مبتکر، پویا، مومن به کار و معتقد به حقوق مردم می‌توانند حل کنند، کسانی که دلسوخته‌ نظام و شیفته‌ ملت و کشورند، نه مسوولان سایه‌خواب و دیرخیز! مسوولانی که به آب خرد عادت دارند و به دریا نمی‌روند. مسوولی که آب تصفیه شده می‌نوشد و دمای اتاق عریض و طویلش بیش از 20 درجه با حرارت بیرون تفاوت دارد.
از برخی روستاهای استان فقط چهارصد روستا دارای سکنه است و چنانچه وضع بر همین منوال پیش برود، مطمئن باشید از همین شمار اندک هم در آینده‌ نزدیک روستای آباد و نیمه آبادی نمی‌ماند. اینکه به گرد میزی بنشینیم و بیان مشکل کنیم که هر مغز بدون پیچیدگی هم می‌تواند. مرد عمل آن کس است که با شمارش کاستی‌ها، راه‌حلش را هم بگوید و بگوید که برای مشکل موجود چه کرده است و موانع راه کدام است و از مردم هم کمک بخواهد، مردم که غریبه نیستند، دست‌کم اینکه دلشان برای خودشان اگر بیشتر نسوزد، کمتر نخواهد سوخت. به عنوان مثال معضل روستاییان و عامل بیکاری و مهاجرت و در نتیجه حاشیه نشینی و دربه دری آنها آب است و بیکاری، مسوولان و نمایندگان استان اعم از ارجمندان مجلسی و گرامیان شورایی بگویند و به مردمی ‌که موکلان آنها هستند و به آنان اعتماد کرده‌اند و هزینه‌های آنان را می‌پردازند گزارش دهند، آن هم مستند و مستدل که در زمینه‌ی انتقال و تامین آب شرب و کشاورزی و صنعتی استان چه کرده‌اند، کدام یک تذکر داده‌اند، با وزیر در این موضوع بسیار حساس و حیاتی دیدار داشته و از طریق مجاری قانونی در پی حل این خطر عظیم پا پیش نهاده است؟
کارخانه‌ها،کارگاه‌ها، مراکز علمی‌ و آموزشی و درمانی و ورزشی، آنی نباید از چشمان تیزبین مسئول ناشناسی که با چشم بینا می‌بیند و با گوش شنوا می‌شنود، خالی باشد.
بهترین راه برای بیان دردها و ارائه‌ درمان‌هاست منوط به آن که مردم در مطالبه‌ی خود و در بیان نیازها،مهم‌ترین را از جمع دیگر خواسته‌ها برگزینند و از بیان گلایه‌ها که خارج از هدف و دستور است، بپرهیزند و در هر مسجد هم از میان بزرگان و فعالان محل و مسجد، کمیته‌ی پیگیری جهت قول و قرارهای مسئولان تشکیل شود تا نشست‌ها صرف « نشستند و گفتند وبرخاستند » نباشد. این نشست‌ها در روستاها هم باید در صحن مساجد صورت بگیرد. بدیهی است که در تمامی ‌این جلسات حضور نمایندگان و اعضای شوراها، الزامی ‌است و البته رسانه‌های مکتوب هم باید با درج خبرهای صحیح، اطلاع‌رسانی نمایند تا هیچ نکته‌ای مبهم و مغفول نماند. در همین حضور میدانی است که قابلیت و توانمندی‌های مسئولان به چشم مردم می‌آید و توانا و ناتوان را خواهند شناخت و جذب مطلوب خواهند نمود.
نکته‌ی پایانی این است که استان همجوار پایتخت با آن سرمایه‌های قابل انسانی و آن معادن غنی بی‌نظیر و آن مواهب طبیعی متنوع، استانی نیست که لحظه از فقدان مسئولان کشوری محروم بمانیم و به یاری آنها، مشکلات عدیده‌ی خود را حل نکنیم.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.