فرماندار شهرستان سرخه در حاشیه برگزاری این آیین در گفت و گو با ایرنا مقدار اعتبار برآورد شده برای ساخت این مخزن آب را 2 میلیارد تومان اعلام کرد.
علیمحمد مویدی زاده افزود : سرخه با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه است و در سفر دکتر روحانی به سمنان در فروردین سال 95 بیش از 30 میلیارد تومان برای تامین آب آشامیدنی این شهرستان مصوب شد.
وی خاطرنشان کرد : این شهرستان باوجود برخورداری از ظرفیت های معدنی و کشاورزی از کمبود آب رنج می برد و کلنگ زنی این مخزن ذخیره آب گامی مهم برای رفع این چالش مهم است.
وی تصریح کرد : از مجموع 30 میلیارد تومان اعتبار مصوبه سفر رییس جمهوری به سمنان تاکنون 13 میلیارد تومان آن برای رفع کم آبی این شهرستان تخصیص یافته است و با برنامه ریزی های منسجم تا پایان دولت دوازدهم مشکل کمبود آب آشامیدنی این منطقه برطرف می شود.
فرماندار سرخه تصریح کرد : اجرای دقیق منویات رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی در وهله اول نیازمند توجه به زیرساخت هاست و با رویکرد ارزشمند دکتر روحانی بخش قابل توجه ای از اینگونه مشکلات سرخه برطرف شد.
مویدی زاده تصریح کرد : باید مسوولان استانی و کشوری برای رشد و بالندگی روز افزون این دیار پربرکت بیش از پیش تلاش کنند.
در این آیین مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان ، محمد طاهری مدیر آب و فاضلاب شهری استان و چند تن از مدیران استانی و شهرستانی حضور داشتند.
شهرستان سرخه بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد.
75درصد آب آشامیدنی استان سمنان از چاه و 25 درصد از آب های سطحی و دیگر منابع تامین می شود.
میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود که هفت درصد از آن به مصارف خانگی اختصاص دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.