عبدالغفور ایران نژاد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بحران بی آبی در روستاهای حوزه انتخابیه چابهار به ویژه در منطقه دشتیاری، پلان و تلنگ همچنان ادامه دارد که هم اینک در بخش تلنگ تبدیل به فاجعه شده است.
وی با بیان اینکه اکنون تنها پنج دستگاه تانکر آبرسان هر کدام با ظرفیت 12 هزار لیتر به بیش از 12 هزار نفر از اهالی منطقه خدمات رسانی می کنند، خاطرنشان کرد: در صورت اختصاص 24 دستگاه تانکر آبرسانی سیار جدید می توان به مردم محروم روستایی این منطقه آبرسانی مطلوب کرد.
وی ادامه داد: برای حل مشکل اساسی بی آبی تکمیل مجتمع آبرسانی پیرسهراب، تلنگ و پلان باید هرچه سریعتر راه اندازی شود.
وی افزود: پرداخت نکردن بیش از پنج میلیارد ریال بدهی اداره آب و فاضلاب روستایی در چند سال گذشته به تانکرهای استیجاری و تقویت نشدن ناوگان فرسوده آبرسانی سیار سبب شده تا روند آبرسانی در بخش تلنگ قطع شود.
وی بیان کرد: مردم بخش تلنگ با بیش از 70 روستا و جمعیت 18 تا 19 هزار نفر از سهمیه آب 15 لیتری برای هر نفر در روز محروم شده اند و باید ستاد بحران کشور در بخش تلنگ و منطقه دشتیاری و پلان تشکیل شود.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی افزود: اداره آب و فاضلاب روستایی چابهار نیز در مجموع بیش از 80 میلیارد ریال در زمینه آبرسانی سیار بدهکار پیمانکاران و مالکان چاههای آب بخش خصوصی است.
ایران نژاد گفت: پرداخت نشدن بدهی هشت میلیارد ریالی بیش از 15 ماه هزینه خرید آب از آب شیرین کن پسابندر سبب شده تا آب چهار روستای بریس، پسابندر، گواتر و پُشَت با جمعیت حدود 10 هزار نفر قطع شود.
وی خواستار تکمیل دو مجتمع آبرسانی پایین دست سد پیشین برای 201 روستای دشتیاری و مجتمع آبرسانی 267 روستایی پلان، تلنگ و پیرسهراب از سد زیردان شد و افزود: کندی کار این پروژه آبرسانی با توجه به نیاز شدید مردم روستاها به آب هیچ توجیهی ندارد.
وی ساخت آب شیرین کن با مجموع یک میلیون مترمکعب در محدوده روستاهای تنگ، پارگ بشیر، رمین، بریس، گواتر و شهرهای کنارک، چابهار و زرآباد برای تامین آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت حوزه انتخابیه چابهار را از ضرورت های بلند مدت عنوان کرد.
وی همچنین خواستار ساخت بیش از 400 خانه بهداشت روستایی و مراکز بهداشتی درمانی، آسفالت و بازگشایی مسیر 860 روستا با بیش از 2 هزار کیلومتر روکش آسفالت محورهای فرسوده و خاکی شد و خاطرنشان کرد: محرومیت های چابهار، کنارک، قصرقند و نیکشهر با همت و نگاه دولت تدبیروامید زدوده خواهد شد.
وی توجه ویژه به بخش بهداشت و درمان را خواستار شد و افزود: ساخت بیمارستان 540 تختخوابی چابهار، بیمارستان 96 تختخوابی در مرکز بخش پلان و قصرقند، بیمارستان 220 تختخوابی در کنارک و ارتقای بیمارستان فعلی نیکشهر به بیمارستان فوق تخصصی 540 تختخوابی از ضرورت های منطقه برای ارتقای شاخص های بهداشتی است.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.