مجتبی نیک کردار روز سه شنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، به سفر 27 تیر ماه سال 95 رئیس جمهوری و هیات دولت در قالب سفر استانی کاروان دولت تدبیر و امید به استان اشاره کرد و افزود: در این سفر 45 طرح و پروژه با 9 هزار و 980 میلیارد ریال اعتبار برای اجرا در سال های 95 و 96 به تصویب رسید که با پیگیری های مسئولان استان تعداد پروژه ها به 60 و میزان اعتبارات نیز به 12 هزار و 295 میلیارد ریال افزایش یافت.
او میانگین پیشرفت این پروژه ها را بیش از 70 درصد ذکر کرد و گفت: برخی از این طرح ها به بهره برداری رسیده و مابقی نیز تا پایان سال 96 به پایان می رسد.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، تاکنون از مجموع 12 هزار و 295 میلیارد ریال اعتبار مصوب برای 60 طرح و پروژه عمرانی استان، مبلغ چهار هزار و 933 میلیارد ریال آن در سال 95 پرداخت شده و مابقی نیز در سال 96 پرداخت می شود.
وی به افتتاح چندین طرح شاخص از این تعداد طرح در استان اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال در سفر وزیر بهداشت در اردیبهشت امسال بیش از 10 طرح با بیش از هزار میلیارد ریال افتتاح شد که می توان به بیمارستان های صحنه و اسلام آبادغرب اشاره کرد.
وی عمده این طرح ها را شامل راه آهن کرمانشاه، زیرساخت های بخش بهداشت و درمان، سدسازی و آبرسانی، تصفیه خانه های فاضلاب، توسعه کشاورزی و باغات، بهسازی راه ها و احداث چندین بیمارستان و دانشکده های تخصصی ذکر کرد و گفت: بخشی از این طرح ها تاکنون افتتاح شده و مابقی نیز به تدریج در طول سال 96 افتتاح و به بهره برداری می رسد.
وی به افتتاح بخشی از این طرح ها در تیر ماه امسال اشاره کرد و گفت: به دفتر رئیس جمهوری پیشنهاد داده ایم که دکتر روحانی برای افتتاح طرح هایی از جمله راه آهن کرمانشاه، خودروسازی صحنه، آبگیری سدهای زمکان و جامیشان و تقاطع غیرهمسطح ده مجنون شهر کرمانشاه به استان سفر کنند که منتظر اعلام نظر دفتر رئیس جمهوری هستیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، در ادامه سرعت پیشرفت طرح ها در استان را با وجود محدودیت های اعتباری بسیار خوب دانست و گفت: بسیاری از این طرح ها و پروژه ها جزو نیازهای اصلی استان و زیرساختی است که افتتاح و بهره برداری از آنها بخش زیادی از مشکلات استان برطرف می شود.
نیک کردار، پروژه های آب و فاضلاب را نمونه ای از این طرح ها دانست و افزود: بخش زیادی از مشکلات کم آبی مربوط به شهرستان های استان در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور برطرف می شود.
استان کرمانشاه حدود 2 میلیون تن جمعیت دارد که از این تعداد 586 هزار و 621 نفر در 2 هزار و 622 روستا سکونت دارند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.