به گزارش ایرنا، جعفر فهیمی روز شنبه در جلسه بررسی مشکلات عمرانی اردبیل افزود: برای رفع مشکل آب آشامیدنی اردبیل به لحاظ کمی و کیفی باید برنامه مدون تهیه شود که به نظر می رسد با برنامه ریزی می توان هم کیفیت و کمیت آب آشامیدنی اردبیل را بالا برد.
وی اضافه کرد: انتقال آب از قزل اوزن و چشمه گورگور ، تغییر الگوی کشت ، جلوگیری از هدر رفت آب و ساماندهی چاه های غیرمجاز دشت اردبیل از جمله راهکارهای اساسی است که با اجرای آنها می توان جلوی بحران آب در اردبیل را گرفت.
فهیمی جلوگیری از هدر رفت آب را ضروری دانست و گفت: برای جلوگیری از بحران آب دشت اردبیل باید مطالعات و برنامه ریزی لازم توسط مسئولان امور آب استان انجام شود.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل از شرکت های آب و فاضلاب روستایی و شهری استان خواست برای بروزرسانی شبکه آبی و بهبود توسعه شبکه آبرسانی شهر ، شبکه فاضلاب شهر و همچنین آبرسانی روستایی علاوه بر استفاده از مهندسان مشاور اعتبارات مورد نیاز را شناسایی کرده و برای تکمیل آنها با هماهنگی دفتر معاونت عمرانی استاندار و فرمانداری اقدام کنند.
فهیمی انتقال آب از قزل اوزن و گور گور را یادآور شد افزود: برای رفع مشکل آب چاره ای جز انتقال آب از این 2 حوزه نیست که در سال های اخیر برای تحقق این امر اقدام مناسبی صورت گرفته و لازم است انتقال آب از این 2حوزه تسریع شود .
در این جلسه هر یک از مدیران حاضر برنامه های راهبردی را برای رفع مشکل آب اردبیل ارائه کردند.
هم اکنون آب آشامیدنی اردبیل از سد کشاورزی یامچی در نزدیکی شهر نیر تامین می شود.
خبرنگار: یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.