به گزارش ایرنا رئیس اداره آب و فاضلاب شهری آبادان در حاشیه آیین کلنگ زنی این طرح آبرسانی گفت:این واحد تصفیه خانه ظرفیت تصفیه روزانه هفت هزار و 500 مترمکعب آب شرب از کانال احداثی از رودخانه بهمنشیر را دارد.
علیرضا خلیلی نیا افزود:با بهره برداری از این طرح در هفته دولت سال جاری، روزانه 10 هزار متر مکعب آب شرب بهداشتی به ظرفیت موجود آب اروندکنار افزوده می شود.
وی هزینه اجرای این طرح را 10 میلیارد ریال از منابع ملی و استانی اعلام کرد و بیان داشت:پس از بازدید هفته گذشته استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان، عملیات اجرایی این طرح و تامین آب در دستور کار اداره آب و فاضلاب آبادان قرار گرفت تا مشکل تامین آب آشامیدنی اروندکنار برطرف شود.
به گزارش ایرنا آب آشامیدنی شهراروندکنار از مجتمع آبرسانی شهیدکشتکار آبادان و شبکه انتقال آب به طول 50کیلومتر تامین می شود.
این خط لوله طولانی بارها به علت شکستگی و برخورد ماشین آلات کشاورزی و راهداری آسیب دیده و متعاقب آن جریان آب برای ساعت ها قطع شده است.
سالانه بیش از دو میلیون نفر از اعضای کاروان های راهیان نور و میهمان نوروزی از شهر بندری اروندکنار که مقابل شهر فاو عراق واقع شده دیدن می کنند.
طی هفته های گذشته نیز، جمعی از اهالی شهر مرزی اروندکنار در اعتراض به قطعی مکرر آب شنبه مقابل بخشداری این شهر تجمع کردند.
اروندکنار در 50 کیلومتری جنوب آبادان قرار دارد.
7104/3015 خبرنگار:مسعود گادار**تنظیم:عدنان جواهری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.