محمدرضا سوقندی روز جمعه در جریان راهپیمایی روز قدس در سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: روز جهانی قدس فقط یک روز نیست، یک فرهنگ، نماد و شاخص است، روز قدس بهترین شاخص برای معرفی اسلام واقعی از اسلام استکباری به ویژه برای جوانان امروز جهان اسلام است.
وی یادآور شد: امام راحل در سال 1358 پس از تعیین روز جهانی قدس، این روز جهانی را به معیاری برای شناسایی متعهدین به اسلام و منافقین مشخص کردند، روز جهانی قدس امروز یک شاخص برای شناسایی طرفداران و انقلابیون واقعی از منافقین است.
سوقندی با اشاره به اینکه کشورهای دست نشانده عربی با ادعای مدیریت جهانی اسلام در عمل از صهیونیسم حمایت و از آن اهداف دفاع می کنند، گفت: بزرگترین ترس دشمنان اسلام در حال حاضر توانمندی ایران اسلامی در حوزه های گوناگون است.
وی با بیان اینکه ترس دشمنان فقط از داشتن و پرتاب موشک از سوی ایران اسلامی نیست، گفت: ترس دشمن در واقع از توانمندی ایران اسلامی در تولید و توسعه علمی در این زمینه است و دشمن می داند که ایران در این حوزه خودکفاست.
وی با اشاره به حضور جوانان در توسعه تمام بخش ها در ایران اسلامی، تاکید کرد: دشمن از حضور جوانان در تداوم آرمان های انقلاب هراس شدید دارد به ویژه اقتدار جوانان در صنایع نظامی برای دشمن قابل تحمل نیست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه اطلاعات دشمنان از توانمندی ایران کم نیست، گفت: امروز فقط اتاق های فکر دشمن از توان ایران اسلامی باخبر نیست و توان ایران اسلامی در تمام زمینه ها عمومی شده است و مردم دنیا درباره توان ایران به باور رسیده است که در جریان های تعیین کننده منطقه به معادله قابل توجه تبدیل شده است.
راهپیمایی روز قدس همزمان با 900 شهر ایران اسلامی و 80 کشور دنیا، از ساعت 11 صبح روز امروز دوم تیر 96 در 65 نقطه از استان سمنان برگزار شد.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.