به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی روز شنبه در گردهمایی ائمه جمعه و اعضای ستادهای نماز جمعه استان سمنان با موضوع تبیین راهبرد اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال در تالار شهید مطهری این شهر، گفت: برای ما اینکه چه کسی انتخاب می شود مهم نیست، آنچه دارای اهمیت است حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای است.
وی با اشاره به اشاره رهبری درباره اهمتی انتخابات به عنوان نمادی از وحدت در کشور، گفت: انتخابات اردیبهشت 96 حساس و مهم است به فرموده رهبری، مهمترین مساله مشارکت حداکثری مردم برای حضور پای صندوق‌های رای است و البته انتخاب اصلح نیز باید در دستور کار باشد.
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور درباره اهمیت شعار سال تعیین شده از سوی رهبر انقلاب، افزود: اقتصاد مقاومتی امروز به یک کلید واژه و گفتمان تبدیل شده است ، این اصطلاح در شرایطی مطرح شد که دشمنان حلقه های تحریم را علیه نظام اسلامی تدارک دیدند و رفته رفته این حلقه ها را تنگ تر کردند.
وی با اشاره به اینکه طرح اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب برای مقابله با توطه های دشمن در زمینه اقتصاد ارایه شده است، افزود: از دیدگاه رهبری، اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه اقتصاد باید مقاوم باشد و بتواند در مقابل آنچه که ممکن است در معرض دشمن قرار گیرد مقاوم باشد.
تقوی با بیان اینکه دشمنان به دنبال تحریم ایران هستند و اقتصاد مقاومتی در این میدان نمی گذارد که ملت ایران اسلامی در اقتصاد شکست بخورد، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی نوعی جنگ اقتصادی است و باید آمادگی کامل وجود داشته باشد زیرا اقتصاد مقاومتی مقاومت به نوعی دفاع در برابر فشارهای اقتصادی دشمنان است.
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، بر سیاست گذاری، اجرای برنامه ها و وضع قوانین معطوف به اقتصاد مقاومتی و پایداری در تمام بخش ها تاکید و خاطرنشان کرد: بودجه ای هم که در مجلس شورای اسلامی به تصویب می رسد باید در ارتباط با اقتصاد مقاومتی باشد، برنامه های استانی و زندگی مردم نیز باید هماهنگ و همراه با اقتصاد مقاومتی باشد، نمی توان در جنگ اقتصادی باشیم ولی همه امکانات را به وفور در زندگی خود داشته باشیم.
تقوی با بیان اینکه وظیفه ما این است که کشور را مستحکم، غیر قابل نفوذ و غیرقابل تاثیر کنیم و این از اقتضائات اقتصاد مقاومتی است و با اشاره به ویژگی های اقتصاد مقاومتی، گفت: اولین راهکار و اقدام برای ورود به حوزه اقتصاد مقاومتی، خودباوری و خوداتکایی است و مردم باید به آن برسیم ، باید باور کنیم که می توانیم روی پای خود ایستادگی کنیم، اگر دشمن همه درها را بر روی ما بست با همه امکانات داخل بتوانیم خود را اداره کنیم.
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به موفقیت های ایران اسلامی در شرایط تحریم، گفت: در شرایط تحریم ماهواره ساختیم، موشک دوربرد بیش از 2 هزار کیلومتر را آزمایش کردیم، چرخ صنعت هسته ای را به گردش درآوردیم، سلول های بنیادی را تکثیر کردیم، کارهای عمرانی و خدماتی را انجام دادیم و تعطیل نکردیم، نظام اسلامی ایران قدم های بسیار بلندی را برداشته و نباید به دلیل مسایلی کوچک قیصریه را به آتش بکشیم.
وی با اشاره به اینکه باید به خدمات نظام توجه داشته باشیم، با خودباختگی به جایی نمی رسیم و با از دست دادن روحیه در برابر تشر دشمنان نمی توانیم اقتصاد مقاومتی را به نتیجه برسانیم، خاطرنشان کرد: بالا بردن انگیزه، شناسایی حوزه های فشار، توجه به اصل بهره وری و استفاده از حداکثر ظرفیت برای تولید و اشتغال، از راهکارهای لازم برای ورود به حوزه اقتصاد مقاومتی است زیرا با بهره وری از سرمایه های انباشته شده می توانیم در کشور کمبود بودجه را جبران کنیم.
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، مردمی کردن اقتصاد را از دیگر راهکار و اقدام های لازم برای ورود به حوزه اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و گفت: دولت ها باید به این نکته توجه داشته باشند که اقتصاد دولتی راه به جایی نمی برند و باید مردمی شود، انقلاب را مردم به وجود آوردند و جنگ را پیش بردند و اقتصاد باید به صورت واقعی مردمی شود و دولت ها نیز امکانات داده و حمایت کنند.
تقوی ادامه داد: بانک ها باید با پرداخت تسهیلات با نرخ سود پایین، مردم را وارد اقتصاد کنند، اهداف بانک ها فراموش شده است و باید شبکه بانکی با اقتصاد مقاومتی هماهنگ کرد.
وی گفت: گسترش بخش خصوصی و اجرای اصل سیاست های 44، صرفه جویی در مصرف انرژی، سوق دادن سرمایه به سمت تولید، مدیریت جهادی از دیگر راهکارها برای ورود به حوزه اقتصاد مقاومتی است.
وی با اشاره به اینکه اولین قدم دولت در این حوزه بسترسازی و روان کردن کارها و قوانین و ضوابط است، اصلاح نظام پولی و بانکی، اصلاح قیمت ها و قانون گمرک را از اولویت‌های اقدام دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: در بسترسازی اولویت ها باید مشخص و سرمایه گذاران هدایت شوند، کمک به افزایش مهارت و بالا بردن سرعت و کیفیت کار با سرمایه گذاری در امر مهارت از دیگر وظایف دولت است.
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تاکید کرد: امامان جمعه نیز باید تلاش کنند همواره مردم را به مصرف بهینه انرژی، توجه به صرفه جویی، پرهیز از اسراف، خرید کالای تولید داخل و سرمایه‌گذاری دعوت کنند.
گردهمایی مشترک ائمه جمعه و اعضای ستادهای نمازجمعه استان سمنان با حضور حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی معاون امور استان‌های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، محمدرضا خباز استاندار و ائمه جمعه شهرهای استان سمنان در سالن مطهری برگزار شد.
در 19 نقطه استان سمنان نماز جماعت اقامه می شود و 650 نیروی انسانی در نهادهای نماز جمعه سراسر استان سمنان عضو هستند.
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.