یحیی کمالی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 17 هزار و 390 نفر در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کرمان ثبت نام کرده بودند که 2 هزار و 216 نفر در شهرها و 15 هزار و 174 نفر در روستاها داوطلب عضویت در شوراها شدند.
وی اظهار کرد: از این تعداد 15 هزار و 505 نفر مرد و یکهزار و 885 نفر زن بودند و پس از پایان مرحله ثبت نام، 176 نفر از داوطلبان شورای شهر و 110 نفر هم از شوراهای روستا و در مجموع 286 نفر انصراف دادند.
وی گفت: در مجموع 408 نفر از داوطلبان رد صلاحیت شدند که صلاحیت 398 نفر در رسیدگی هیات های اجرایی و 10 نفر نیز در هیات های نظارت تایید نشد.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: داوطلبان رد صلاحیت شده از سوم تا ششم اردیبهشت به مدت چهار روز فرصت اعتراض دارند و داوطلبانی که در بخش ها و روستاها رد صلاحیت شدند اعتراض خود را به هیات نظارت شهرستان محل سکونت و داوطلبان شهرستان ها به هیات مرکزی نظارت استان تحویل دهند.
وی بیان کرد: اسامی قطعی داوطلبان تایید صلاحیت شده پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیست و چهار ساعت قبل از شروع تبلیغات رسمی نامزدها اعلام می شود.
کمالی پور گفت: نامزدها از بیست و یکم تا بیست و هفتم اردیبهشت به مدت یک هفته حق تبلیغات انتخاباتی دارند و نامزدهای انتخابات شوراها متوجه باشند زمان تبلیغات را با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اشتباه نگیرند.
وی با اشاره به تبلیغات زودهنگام برخی داوطلبان افزود: قطعا ما به رفتار انتخاباتی نامزدها نظارت داریم و چنانچه از حوزه قانونی تخطی کنند ساز و کارهای لازم برای برخورد با آنها در نظر گرفته شده است.
17 هزار و 390 نفر در استان کرمان از 30 اسفند سال گذشته تا ششم فروردین امسال داوطلب انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا شدند.
نامزدهای نهایی این انتخابات در 29 اردیبهشت امسال همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری برای کسب 377 کرسی شورای شهر و 8 هزار و 534 کرسی شورای روستا در استان کرمان با هم رقابت می کنند.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار: رسول محمدحسنی
7437/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.