یحیی کمالی پور روز دوشنبه در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستای شهرستان جیرفت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اهمیت انتخابات شورای شهر از انتخابات ریاست جمهوری و مجلس کمتر نیست لذا مردم با انتخاب اصلح زمینه توسعه و شکوفایی منطقه را فراهم کنند.
وی گفت: با وجود تاکید قانون اساسی بر تشکیل شوراها هنوز جایگاه خود را به معنای واقعی پیدا نکرده اند.
وی افزود: برای تحقق اصل 44 و کوچک شدن بدنه دولت، نیازمند فعال شدن شوراها و مشارکت جدی مردم هستیم لذا انتخابات شورا یکی از راه های فعال شدن شوراها و نواختن آهنگ توسعه در روستاها و بخش هاست.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شورای شهر نهاد نوپایی است که از زمان آغاز به کار خود نقطه عطفی در مدیریت محلی کشور ایجاد کرده است.
فرماندار جیرفت هم گفت: نام نویسی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت 8 صبح دوشنبه 30 اسفند همزمان با سراسر کشور در محل ستاد انتخابات فرمانداری جیرفت آغاز شد.
احمد امینی روش افزود: نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از امروز به مدت یک هفته تا ششم فروردین در فرمانداری و بخشداری ها انجام می شود و تاکنون 6 نفر برای انتخابات شورای شهر جیرفت و 18 نفر برای روستاهای این شهرستان ثبت نام کرده اند.
وی ادامه داد: داوطلبان برای آسانی کار می توانند در دفاتر پیشخوان شهری و روستایی پیش نام نویسی کرده و برای ثبت نام نهایی در مراجعه به فرمانداری و بخشداری ها کد رهگیری خود را اعلام کنند.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.