به گزارش خبرگزاری خبرانلاین،«همایون جورابلو» امروز و در گفت و گویی افزود: آموزش و پرورش با ظرفیت 800 نفر شب و سایر دستگاههای اجرایی و شهرداری‌ها و ... با ظرفیت پذیرش بیش از 480 نفر شب، آماده پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی هستند.

وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش و اسکان مسافران در واحدهای تحت پوشش این اداره 220 نفر است، گفت: دو هتل مهدیشهر ظرفیت پذیرش 120 نفر شب را داشته و دو خانه مسافر نیز امکان اسکان 20 نفر را فراهم می‌کنند.

جورابلو با اشاره به اینکه اقامتگاه‌های بوم گردی این شهرستان نیز ظرفیت پذیرش 80 نفر شب را دارند، گفت: با راه اندازی اقامتگاه بوم گردی لِرگا، تعداد اقامتگاههای بوم گردی این شهرستان به 14 اقامتگاه افزایش یافته است.

وی افزود: اقامتگاههای بوم‌گردی به دلیل هزینه مناسب، ارائه خدمات سنتی و ... نقش موثری در افزایش اسکان مسافران دارند.

وی گفت: لرگاه به معنی لم دادن و استراحت کردن است و ظرفیت اقامت 10 نفر شب را دارد که با بازسازی خانه ای سنتی با قدمت 90 سال که اولین ساختمان پست و تلگراف شهمیرزاد بوده به عنوان اقامتگاه بوم گردی خدمات ارائه می‌کند.

شهرستان مهدیشهر در 16 کیلومتری شمال سمنان قرار دارد. شهر زیبا و خنک شهمیرزاد از جمله شهرهای شهرستان مهدیشهر است، علاوه بر آثار تاریخی، طبیعت بکر و آب و هوای منحصر به فرد این مناطق از جمله جاذبه های قابل توجه مسافران و گردشگران است.

سابقه تاریخی مهدیشهر به پیش از اسلام و حتی زمان سلسله‌های پیشدادی می‌رسد. در شاهنامه فردوسی از سنگسر(مهدیشهر کنونی) سخن رفته است.

ملاده، پرور، رودبارک، غار دربند،چاشم، شیرقلعه، کافر قلعه، بزرگترین باغ گردوی جهان و ... از جمله جاذبه‌های شهرستان مهدیشهر محسوب می‌شود

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610639
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.