حمید کریمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح خدمات سفر استان تهران از 25 اسفند ماه تا 13 فرودین امسال در سطح استان تهران آغاز شد.
وی ادامه داد: با همکاری دستگاههای مختلف شهرستان از جمله نیروی انتظامی، اورژانس، هلال احمر و میراث فرهنگی نیز 10پایگاه خدمات سفر در ورودی شهرستانهای رباط کریم، اسلامشهر و بهارستان فعال بود.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رباط کریم ادامه داد: در طرح خدمات سفر 10هزار نقشه گردشگری، 5هزار کتابچه جاذبه های گردشگری هر شهرستان، اقلام فرهنگی در مسیر ورودی شهرها میان مسافران نوروزی توزیع شد.
کریمی گفت: همچنین برای رفاه حال مسافران نوروزی با همکاری هتل ها، مهمانپذیر ها و مدارس آموزش و پرورش روزانه 600 نفر در شهرستانهای جنوب شرق تهران اسکان داده شدند.
به گفته وی همچنین اسکان اضطرای برای مسافران نیز در کاروانسرای حاج کمال رباط کریم فراهم شد.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بهارستان تصریح کرد: برای رفاه حال مسافران نوروزی تخفیفهای 40درصدی برای هتل ها و 20درصدی برای مهمانپذیر ها لحاظ شد که مورد استقبال مسافران قرار گرفت.
وی افزود: همچنین با تدابیر انجام شده از سوی این اداره امکانات رفاهی و خدماتی برای گردشگران در 15 اثر تاریخی رباط کریم، 10 بنای تاریخی بهارستان و 11 اثر در شهرستان اسلامشهر در ایام نوروز فراهم شد.
کریمی میزان رضایت مندی مسافران نوروزی از امکانات شهرستان های جنوب شرق تهران را بیش از 90درصد عنوان کرد و گفت: در طرح خدمات سفر نیز روزانه بیش از 2هزار مسافر از جاذبه های تاریخی، مذهبی و طبیعی شهرستان های اسلامشهر، رباط کریم و بهارستان دیدن کردند.
وی اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم این اداره در سالجاری برگزاری تورهای نیم روزه و یک روزه شهرهای رباط کریم گردی، اسلامشهرگردی و بهارستان گردی است که از اواخر فرودین ماه آغاز خواهد شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.