به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حمید عبدالهیان در خطبه های این هفته نماز جمعه شاهرود در حسینیه مدرسه قلعه ، افزود: نجات قدس شریف و فلسطین اشغالی ، یکی از اولویت های اصلی امام خمینی (ره) از آغاز نهضت اسلامی بود.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم همیشه بر مقاومت در برابر صهیونیست ها تاکید کرده است.
خطیب موقت جمعه شاهرود با اشاره به دلایل ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی در سرزمین فلسطین، گفت: اروپایی ها با بزرگ نمایی هولوکاست و کشتار یهودیان توسط نازی ها ، در صدد برآمدند با فدا کردن ملت فلسطین ، برای صهیونیست ها وطن سازی کرده و از آن ها دلجویی کنند.
وی گفت: نظام اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب ، حمایت از ملت مظلوم فلسطین را در سرلوحه کارها قرار داده و همچنان هم براین عقیده است.
حجت الاسلام عبدالهیان ادامه داد: بنابه آموزه های دینی ، حمایت از ملت های مظلوم یکی از وظایف همه مسلمانان است.
خطیب موقت جمعه شاهرود گفت:اگر هوشیاری رهبر معظم انقلاب اسلامی در افشای توطیه از نیل تا فرات صهیونیست ها نبود، تا امروز تعدادی از کشورهای اسلامی هم ضمیمه کشور فلسطین اشغالی می شد.
وی در مورد موضوع آشتی ملی هم توضحیاتی ارائه کرد و گفت: برخی بااشاره به روی کارآمدن رییس جمهوری جدید آمریکا و اینکه وی تعادل ندارد، پیشنهاد کردند با آشتی ملی ، قدرت مقابله با آمریکا افزایش یابد.
عبدالهیان به اهداف ارائه کنندگان این طرح هم اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل مطرح شدن این طرح اینست که آن ها چشم به قدرت دارند.
وی ادامه داد: با اجرای آشتی ملی ، برای ارائه کنندگان طرح، مشروعیت سازی می شد و عوامل فتنه سال 88 هم خود را بحق جلوه می دادند.
امام جمعه موقت شاهرود گفت: برخی از افراد درون نظام هم نا آگاهانه از این طرح حمایت کردند، اما رهبری با هوشیاری آن را رد نمودند.
وی گفت: برخی تصور می کردند با روی کار آمدن ترامپ در آمریکا ، تغییر هایی در شیوه برخورد آمریکا ایجاد می شود ، این در حالی است که برای جمهوری اسلامی تفاوتی ندارد کدام چهره بر مسند امور آمریکاست.
حجت الاسلام عبدالهیان به ایام فاطمیه(س) هم اشاره کرد ودر باره ویژگی ها دخت گرامی نبی مکرم اسلام هم گفت: فاطمه زهرا از چنان جایگاهی برخوردار است که فرزندان آن حضرت در بیشتر مواقع خود را فرزند زهرا معرفی می کنند در حالی که پدری مانند امیرالمومنین (ع) دارند.
6167 انتشار دهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.