حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به برگزاری ششمین اجلاس بین المللی انتفاضه فلسطین افزود: رژیم صهیونستی و همتایانش با طراحی توطئه های مختلف و ایجاد درگیری در منطقه سعی می کنند مساله فلسطین به فراموشی سپرده شود.
وی اظهار کرد: بیت المقدس قبله اول مسلمانان است و این عیب بزرگی برای مسلمانان جهان محسوب می شود که این مکان مقدس توسط چند صهیونیست تصرف شده و مردمانش قتل عام شوند.
وی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: دونالد ترامپ دستور افزایش تسهیلات نظامی آمریکا را صادر کرده و این درحالی است که آمریکا و ایادی این کشور بارها و بارها از حقوق بشر دم زده و بر منع ساخت سلاح های هسته ای تاکید کرده اند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر روسیه با هفت هزار کلاهک هسته ای در ردیف نخست و آمریکا با 6 و هزار و 800 کلاهک هسته ای در ردیف دوم در نگهداری سلاح های اتمی قرار دارند، ادامه داد: با این وجود فعالیت موشک های ایرانی برای آنها غیر قابل تحمل بوده و کاخ سفید بارها به همین دلیل تحریم های جدیدی علیه ایران صادر کرده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: با وجود ادعاهای بسیار زیاد سران آمریکا، این کشور به طرف اضمحلال حرکت می کند و امید است روزی در زیر چکمه های جهان اسلام نابود شود.
وی به گرامیداشت ایام فاطمیه تاکید کرد و گفت: این ایام باید با شکوه بیشتری برگزار شده و دسته های عزاداری در خیابان ها به عزاداری بپردازند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: نهادهای مختلف برای برگزاری شایسته مراسم عزاداری تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
وی اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) حق بزرگی برگردن ما دارد زیرا او در خانه ای کوچک افرادی تربیت کرد که رهبری عالم هستی را برعهده گرفتند.
امام جمعه ارومیه مردم را به پرداخت خمس و زکات دعوت کرد و ادامه داد: بی توجهی به این فرایض دینی سرمنشا بسیاری از مشکلات اقتصادی در جامعه است.
وی با انتقاد از نمایش خیابانی کمک به نیازمندان توسط نهادهای حمایتی اضافه کرد: نباید با چنین کارهایی موجب خدشه دار شدن آبروی افراد محروم و بی بضاعت جامعه شویم.
8135/2093 ** خبرنگار: شهین غریب بیدادرس ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.