به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه های نماز جمعه این هفته بوشهر افزود: در جامعه اسلامی باید انسجام، وحدت و همدلی مورد توجه قرارگیرد و کسانی که به دنبال تفرقه هستند باید مواخذه شوند.
وی اظهار کرد: برخی گروهها اهل هواپرستی، زندگی مادی، مقام و موقعیتهای اجتماعی هستند و اگر دم از ارزشها می زنند با انگیزه هواپرستی است.
امام جمعه موقت بوشهر تصریح کرد: این افراد بدون انگیزه دینی و اعتقادی پیرو هیچ دیدگاه و جناحی نیستند بلکه به دنبال منافع خود هستند.
دشتی اضافه کرد: گروه دیگرهرچند به دنبال دنیا پرستی و مادیات نیستند اما دچار انحراف فکری شده و به این وسیله سبب ایجاد تفرقه، اختلاف و فتنه بزرگ می‌شوند.
امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مقامهای فلسطینی افزود: برخی تحلیلگران عنوان می کنند 'فلسطین درمان ندارد و باید تنها به مسائل داخلی رسیدگی شود'؛ این سخنان بیانگر فقر تحلیل و بیانات احساساتی است چون جمهوری اسلامی علاوه بر رسیدگی به مسائل داخلی وظیفه توجه به جوامع جهانی را نیز دارد.
دشتی یادآور شد: براساس دستور خداوند و ائمه اطهار(ع) 'اگر بر ملت مسلمانی ظلم شد باید به یاری آنان شتافت' برهمین اساس تحلیل بی توجهی به مردم فلسطین و سوریه مردود است.
وی گفت: مقاومت در برابر ظلم و زور یک تفکر و هدف استراتژیک در جامعه اسلامی است و سکوت اختیار کردن و همراهی نکردن با ملتهای مظلوم به معنی دورشدن از هدفهای اصلی انقلاب اسلامی است.
امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب در جمع شاعران نیز گفت: امروز انقلابی گری منحصر به شمشیر نیست و هنرمندان باید با استفاده از ابزار هنر در برابر استکبار قرار گیرند و توطئه های آنان را نقش برآب کنند.
دشتی بیان کرد: تغییر سبک زندگی اسلامی ایرانی یکی از هجمه های دشمن است و هنرمندان باید با استفاده از ابزارهای هنری خود این نقشه ها را برهم بزنند.
وی همچنین با اشاره به انتخاب استان بوشهر به عنوان پایتخت کتاب ایران گفت: انتخاب این استان به عنوان پایتخت کتاب ایران افتخاری برای همه مردم این منطقه است و باید از مسئولان این حوزه تقدیر کرد.
6047**خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: فرشته دریس
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.