ابراهیم محمودی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از ابتدا تا بهمن 95 آموزشگاه های آزاد و غیر دولتی زیر نظارت اداره کل فنی و حرفه ای به ترتیب بیش از 880 هزار نفر ساعت و 290 هزار نفر ساعت آموزش دوره های کسب مهارت به اقشار جامعه ارایه دادند.
وی با بیان این که در سال 95 بیش از 89 درصد از تعهدات سالانه آموزش اداره کل فنی و حرفه ای محقق شد، گفت: افزایش اشتغالزایی با ارایه برنامه های مدون آموزشی از اهداف مهم دولت تدبیر و امید در سالهای گذشته بوده است .
محمودی خاطر نشان کرد: در 11 ماهه گذشته در پادگان ها و در زندان های استان سمنان به ترتیب 80 هزار نفر ساعت و 143 هزار نفر ساعت آموزش های مهارتی ارایه شد که این امر نشان دهنده توجه اداره کل فنی و حرفه به تمامی اقشار جامعه است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: بر اساس اصل 44 قانون اساسی واگذاری بسیاری از خدمات دولتی به بخش خصوصی و مشارکت مردم ، 86 آموزشگاه آزاد فعال فنی و حرفه ای در استان سمنان فعال است که این آموزشگاه ها در افزایش اشتغال جوانان بسیار تاثیر گذار بوده است.
محمودی گفت: کمیته آموزش و اشتغال اداره کل فنی و حرفه ای استان در 2 سال گذشته با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زمینه را برای آموزش مهارت آموزی اقشار مردم فراهم کرده است.
وی افزود: درصورت درخواست آموزش مشاغل کاریابی ها به افراد متقاضی که از سوی دستگاه های اجرایی معرفی شده باشند در اولویت قرار می گیرد و مراکز آموزش فنی و حرفه ای فهرست دوره های آموزشی را هر سه ماهه به مراکز کاریابی ارسال می کند.
محمودی خاطر نشان کرد: طرح توانمندسازی روستاییان و عشایر در سال 95 در استان سمنان از سوی دستگاه های اجرایی انجام شد و اداره کل فنی و حرفه ای ،امسال برای بیش از 161 هزار نفر ساعت نشست های مهارتی برگزار کرد.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان سمنان اضافه کرد: این اداره کل به منظور ارائه آموزش های مهارتی مورد نیاز روستاییان و عشایر از سال 1392 تا کنون بیش از 400 دوره آموزشی را برنامه ریزی و اجرا کرده است .
اداره کل فنی و حرفه با 11 مرکز آموزش دولتی با زیر مجموعه با 306 کارگاه شامل 102 کارگاه ثابت شهری،44 کارگاه جوار شهری، 62 کارگاه جوار روستایی، 36 کارگاه جوار صنعت و ضمن کار، 15 کارگاه صنایع اصناف، 19 کارگاه جوار دانشگاه، 14 کارگاه جوار پادگان، 14 کارگاه جوار زندان، آموزش های فنی و حرفه ای را در قالب 457 عنوان دوره آموزشی در استان سمنان به صورت رایگان ارائه می کند.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان

برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.