رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: ضریب احتمال ابتلاء به کووید19 در اماکن سربسته و پرازدحام به شدت افزایش می‌یابد.

متخصص اپیدمیولوژی(همه‌گیری) و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: ضریب احتمال ابتلاء به کووید19 در اماکن سربسته و پرازدحام به شدت افزایش می‌یابد.

به گزارش جماران، دکتر رضا چمن ضمن برحذرداشتن شهروندان از حضور در امکان پرازدحام اظهار کرد: براساس تحقیقات انجام شده امکان انتشار و انتقال ویروس در اماکن سربسته و به خصوص اماکن سربسته‌ای که رفت و آمد در آنها بالا است و یا اماکنی که در طول شبانه روز و یا در ساعاتی از روز با ازدحام جمعیت مواجه‌اند تا حد بسیار زیادی افزایش می‌یابد.

وی به سیر صعودی ابتلا به کروناویروس در اکثر نقاط کشور اشاره و خاطرنشان کرد: این سیر فزاینده گویای این است که چرخه انتقال کروناویروس همچنان فعال است و شهروندان باید با حساسیت مضاعف به توصیه‌های همکاران توجه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید و تصریح کرد: استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و رعایت بهداشت فردی و توجه جدی به پروتکل‌های بهداشتی در این شرایط ضرورت بیشتری دارد.

دکتر چمن از شناسایی 43 مبتلای جدید طی 72 ساعت گذشته در دو شهرستان تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و افزود: شمار مبتلایان قطی در دو شهرستان شاهرود و میامی تاکنون به یک هزار و 161 نفر رسیده است.

وی شمار موارد بستری در بیمارستان شاهرود را 86 نفر اعلام کرد و گفت: مجموع موارد بستری که براساس تشخیص سی تی اسکن و یا تست مثبت آزمایشگاهی در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری شدند در حال حاضر به 86 نفر رسیده است که 50 نفر آنها مبتلای قطعی به کروناویروس هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شمار موارد بستری بدحال در شاهرود را 11 بیمار اعلام و اظهار کرد: این افراد بدحال در بخش آی سی یو بیمارستان بستری هستند.

وی با اشاره به افزایش شمار مبتلایان و سیر صعودی کووید19 خاطرنشان کرد: انتظار جدی می‌رود که شهروندان و هم‌وطنان در این شرایط همکاری بیشتری با مجموعه علوم پزشکی داشته باشند و با رعایت بیشتر پروتکل‌ها همکاران ما را در کنترل کروناویروس یاری دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.