سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان با اشاره به ادامه شرایط همه‌گیری کرونا، از شهروندان خواست در ایام تعطیل در خانه بمانند و از سفرهای تابستانی خودداری کنند.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان با اشاره به اعلام تعطیلی به دلیل افزایش دما در استان، از شهروندان درخواست کرد با توجه به ادامه شرایط همه‌گیری کرونا، در ایام تعطیل در خانه بمانند و از سفرهای تابستانی درون استانی و برون استانی خودداری کنند.

به گزارش جماران، رضا نجاتی بامداد جمعه در برنامه تلویزیونی سلامت خونه سیمای خوزستان اظهار داشت: یکی از عوامل گسترش بیماری کرونا، سفرهایی است که افراد در خوزستان و یا سایر استانها دارند، به همین دلیل انتظار داریم در تعطیلات پیش رو به مسافرت نروند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان امسال مسافرت را از برنامه خود خارج کنند، اظهار داشت: مردم و مسئولان در شهرهای خوش آب و هوای استان نیز از مسافرت هم استانی‌ها در تعطیلات آخر هفته گلایه دارند که به آنها اعلام شده است ظرفیتی را برای پذیرش مسافران ایجاد نکنند.

نجاتی افزود: خوزستان بعد از گذراندن هفته‌های سخت به روند کاهشی در تعداد بیماران به کرونا رسیده که نتیجه همکاری مردم است و نشان می دهد که مردم توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرده و استفاده از ماسک را مورد توجه قرار داده و تاحدودی مراسم ها را برگزار نکردند.

وی با تاکید بر اینکه شرایط خوزستان همچنان شکننده است، اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل کاهش تعداد بیماران برخی از بیمارستان‌هایی که به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داشتند، تخلیه شده‌اند، البته این به معنی تمام شدن این بیماری نیست، بلکه این ویروس در کمین نشسته و در صورت سهل انگاری دوباره به شرایط گذشته بازمی‌گردیم.

نجاتی به شهروندان توصیه کرد: همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند زیرا با توجه به اینکه کادر درمان در بیمارستان‌ها چند ماهی است که در حال تلاش هستند، در صورت بازگشت بیماری شاید شرایط سخت‌تر شود.

بررسی درخواست گرانفروشی ماسک در داروخانه‌ها

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همچنین درباره اعتراض داروسازان به تصویب نرخ ۱۴ هزار ریال برای توزیع ماسک، گفت: درخواست داروخانه‌ها مبنی بر توزیع ماسک هایی که از قبل خریداری کرده و بالاتر از نرخ مصوب است تا زمان رسیدن به تولید مورد نیاز استان، قابل طرح و تصمیم گیری در ستاد استانی مدیریت کرونا است و این پیشنهاد با حضور سایر اعضا بررسی خواهد شد.

وی تاکید کرد: وقتی مردم را به استفاده از ماسک توصیه می‌کنیم، از طرف دیگر باید شرایط را به نحوی ایجاد کنیم که ظرفیت تولید ماسک بیشتر شود و قیمت ماسک نیز به گونه‌ای باشد که همه اقشار مردم امکان تهیه آن را داشته باشند، زیرا این بیماری به صورتی است که همه مردم باید ماسک بزنند.

نجاتی افزود: از زمان شروع بیماری کرونا، هدف ستاد تسهیل شرایط پیشگیری و مقابله با بیماری برای مردم بوده است، از سوی دیگر شرایط استان خاص است و چند ماهی است که این ویروس جان مردم را می‌گیرد، بنابراین از دستگاه‌ها انتظار داریم که از ناهماهنگی خارج شوند، چرا که هر چقدر بتوانیم ظرفیت تولید ماسک را بالا ببریم، در پیشگیری هم موفق‌تر خواهیم بود.

وی در ادامه درباره درخواست تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد برای لغو برخی آزمون‌ها، اظهار داشت: تاکنون همه امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها که دغدغه خانواده‌ها بوده به صورت غیرحضوری برگزار شده، درباره آزمون‌های دانشگاه آزاد نیز مقرر شده است که بعد از هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی و با رعایت پروتکل‌ها آزمون برگزار شود اما پیشنهاد می‌دهیم که در برگزاری این آزمون تجدیدنظر کرده و در صورت امکان آن را تغییر دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.