سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امروز(سه شنبه شب 17 تیرماه) اعلام کرد: کمبود تخت آی‌سی‌یو در خوزستان وجود ندارد اما ظرفیت خالی نیز نداریم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی  شاپور اهواز با اشاره به گسترش شیوع ویروس کرونا در این استان گفت: کمبود تخت آی‌سی‌یو در خوزستان وجود ندارد اما ظرفیت خالی نیز نداریم.

به گزارش جماران، دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در گفت‌وگوی زنده با سیمای خوزستان با بیان اینکه کمبود زیرساخت‌های حوزه درمان یکی از مشکلات و عقب‌ماندگی‌های استان خوزستان از گذشته است افزود: تاکنون ۱۵۷ تخت آی‌سی‌یو با همت دانشگاه‌های علوم‌پزشکی استان آماده  شده و هم‌اکنون در حال ارایه خدمات به بیماران هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز در استان توضیح داد: اکسیژن یکی از ضروری‌ترین موارد و درواقع یک دارو  برای بیماری کرونا به شمار می‌رود برخی بیمارستان‌های استان از دستگاه‎های اکسیژن‌ساز و  برخی دیگر از کپسول اکسیژن استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های کپسول  اکسیژن این ‌است که  هنگام تعویض کپسول برای ثانیه جریان اکسیژن دچار افت فشار می‌شود  برای همین تلاش شد تا بیمارستان‌هایی که نیاز بیمار به اکسیژن را با کپسول تامین می کنند مجهز به دستگاه اکسیژن‌ساز شوند.

ابول‌نژادیان تصریح کرد: برای بیمارستان ‌رازی اهواز سه دستگاه، بیمارستان سینا ۲ دستگاه و بیمارستان‌های اندیمشک، بهبهان و مسجدسلیمان نیز  هرکدام یک دستگاه ‌اکسیژن ساز تامین شده است تا مشکلات مربوط به اکسیژن در این بیمارستان‌ها برطرف شود و برای دیگر بیمارستان‌ها در تلاش برای رفع کمبودها در این حوزه هستیم.‌

وی با تاکید بر کمک‌های وزارت بهداشت به حوزه درمان استان خوزستان گفت: هر دستگاه اکسیژن‌ساز ۲۰ میلیارد و چهارصدمیلیون ریال قیمت دارد که برای استان خوزستان از سوی وزارت بهداشت تامین شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد:  هم اکنون نیز  ۸۰ ‌تخت آی سی یو در حال آماده سازی و ساخت است تا کمبود موجود در این حوزه به حداقل برسد و  امیدواریم در چهار ماه آینده ۴۰ تخت آی سی یو  به بیمارستان گلستان اهواز، ۳۶ تخت به بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز و همچنین دیگر بیمارستان‌های خوزستان اضافه شود تا اگر در فصل پاییز با مشکل رو به رو شدیم با کمبود تخت مواجه نشویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.