معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی هشدار داد: تناقض در رفتار با کرونا کار دستمان خواهد داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: تا زمانی که کرونا وجود دارد باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود اما هنوز بخشی از مردم به این امر باور ندارند و این تناقض ها کار دستمان خواهد داد.

به گزارش جماران، بهروز اکرمی ششم مرداد ماه در صحن رسمی شورای شهر اراک با اشاره به اینکه آغاز بیماری کرونا در ایران همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی بود و استان مرکزی به دلیل همسایگی با استان قم درگیر شد، افزود: استان مرکزی تا مدتی پس از شیوع ویروس کرونا دومین استان کشور در بحث همه گیری بود و همراهی مردم بویژه در اراک الگویی برای سایر شهرهای استان شد.

وی با اشاره به اتخاذ تصمیمات سخت گیرانه و تعیین کننده قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی، گفت: اگر این تصمیمات اتخاذ نمی شد و همراهی مردم صورت نمی گرفت قطعا استان مرکزی ظرف کمتر از دو ماه در انتهای جدول همه گیری این ویروس در کشور قرار نمی گرفت و حتی در روزهایی که اغلب استان های کشور در وضعیت قرمز قرار داشتند استان مرکزی جزو ۶ استان کم مسئله کشور بود.

اکرمی با بیان اینکه استان مرکزی تجربه موفقی در راستای کنترل ویروس کرونا کسب کرد، افزود: بعضا تصمیماتی در استان اتخاد می شد که شاید هفته بعد ستاد ملی مقابله با کرونا به سمت تصویب آن تصمیمات می رفت و حتی موضوع تعطیلی اصناف در استان مرکزی و اراک دو هفته قبل از ستاد ملی اتخاذ شد که این امر به مهار بیماری در موج اول کمک کرد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه این بیماری نباید از عملکرد خود راضی بود، بیان کرد: مسلما به محض اعلام رضایت از وضعیت در کمتر از آنی به دلیل بی توجهی به پروتکل های بهداشتی شرایط نامناسب می شود به همین دلیل تصمیمات سخت و سلبی اتخاذ شد.

معاون استاندار مرکزی با بیان اینکه ندانستن ها کار را سخت کرده است، گفت: نمی توان کل کشور را تعطیل کرد، باید بپذیریم قرار است که با کرونا زندگی کنیم و این زندگی همراه با الزاماتی خواهد بود. تا زمانی که این ویروس وجود دارد باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود اما هنوز بخشی از مردم به این امر باور ندارند و این تناقض ها کار دستمان خواهد داد پس باید فضای ذهنی جامعه آماده باشد تا بتوان برنامه ریزی درست داشت.

وی تصریح کرد: تا چه زمانی می توان اصناف و ادارات و امور زندگی را تعطیل کرد، تعطیلی نسخه ای نیست که قابل ادامه دادن باشد. باید سبک و سیاق را تغییر داد و مطابق پروتکل های بهداشتی پیش رفت.

اکرمی یکی از راه های تقویت سیستم ایمنی بدن را نداشتن استرس و نشاط و امید دانست و گفت: متاسفانه فضای مجازی در کشور صبح تا شب در حال پراکندن ناامیدی است و وظیفه ماست که امید واقعی و نشاط را در جامعه ترویج دهیم، نشاط اجتماعی و امید به آینده حق مردم است و در این راستا نیازمند نگاه تخصصی کارشناسان هستیم. امروز با نسخه های قبل از شیوع ویروس کرونا و نسخه های عادی نمی توان نشاط ایجاد کرد، باید با اشراف به شرایط کنونی، نشاط اجتماعی را در جامعه تسری داد.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی کارگران ساده روزمزد و برخی اقشار به لحاظ اقتصادی به شدت آسیب دیده اند، این افراد بیش از ۴ ماه است که درآمد مناسبی نداشته اند و باید با اشراف به چنین معضلاتی نشاط اجتماعی ایجاد کرد. سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اراک با وجود در اختیار داشتن اعتبار مناسب در حوزه نشاط اجتماعی کار معمولی انجام می دهد و کمتر فعالیت های نشاط آور مطابق با کرونا را انجام داده است، در حالی که در برخی از مناطق کشور اقدامات مناسبی انجام شده است، پس باید رویکرد جدیدی در پیش گرفت.

اکرمی در خصوص جایگاه شورا در بین دستگاه های اجرایی گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا جایگاه قانونی دارند و هیچ مقامی در جمهوری اسلامی اختیاری برای نادیده گرفتن این جایگاه ندارد پس اعضا منتظر نمانند که کسی جایگاه شورا را به رسمیت بشناسد چون قانون این جایگاه را به رسمیت شناخته است.

وی با بیان اینکه در بحث زباله های عفونی متاسفم، چراکه یک سال پیش که به استان مرکزی آمده بودم مسئله مطرح شد و همه ورود کردند، اما هنوز اندر خم یک کوچه هستیم و یک بخش از دلیل این شرایط همین عملکردهای جزیره ای است، گفت: شورای شهر اختیار دارد که راسا ورود کند، این موضوع پیچیده نیست ولی زمانی که دیگران به موضوع ورود کنند من به سراغ امور بر زمین مانده می روم، در واقع فکر می کردم مسئله حل شده است، اما آمادگی دارم که مسئله را خاتمه ببخشیم، باید تصمیم انقلابی و جهادی در این زمینه اتخاذ شود.

معاون استاندار با تاکید بر توانمندی ها و منابع سرشار استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی و شهر اراک فقیر نیست و از این ظرفیت مشروط به کنار هم بودن می توان نهایت بهره را برد. نباید این توان را صرف ضربه زدن به یکدیگر کرد، نباید جزیره ای عمل کرد چراکه این عملکرد جزیره ای آفت عملکرد مدیران است و باید مسئولیت اجتماعی، اعتقادی و اخلاقی را دنبال کرد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که اولویت ها را تعیین کنیم و هدف را گم نکنیم می توانیم شرایط بهتری را رقم بزنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.