حبیب‌الله خجسته‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نرخ تورم فروردین امسال در کشور ۳۲.۲ درصد و در استان سمنان کمتر از کشور و به میزان ۳۰.۵ درصد گزارش شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان ادامه داد: نرخ تورم خانوارهای شهری کشور فروردین امسال ۳۱.۹ درصد و در استان ۲.۱ درصد کمتر از میانگین کشوری و  ۲۹.۸ درصد گزارش شد.

وی تصریح کرد: نرخ تورم خانوارهای روستایی کشور ۳۳.۹ درصد و در سمنان ۳۳.۷ درصد است و آمار نشان‌دهنده پایین بودن ۲ دهم درصدی نرخ تورم روستایی در استان نسبت به کشور بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان  خاطرنشان کرد: شاخص اصلی سنجش تورم بررسی نسبت هزینه‌کرد خانوار استانی از کل هزینه‌ها است.

خجسته‌پور اضافه کرد: نرخ تورم کالاهای خوراکی، آشامیدنی و دخانیات فروردین ۹۹ در کشور ۳۶.۵ درصد و در استان سمنان ۲۵.۸ درصد بود که نشان می‌دهد در این شاخص، میانگین نرخ تورم استان سمنان از کشور ۱۰.۷ درصد کمتر بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان یادآور شد: نرخ تورم کالاهای غیرخوراکی و خدمات فروردین امسال در کشور ۳۰.۳ درصد و در استان سمنان ۲۷.۶ درصد است و در این شاخص هم نرخ تورم در استان ۲.۷ درصد از کشور کمتر بود.

شاخص اصلی سنجش تورم بررسی نسبت هزینه‌کرد خانوار استانی از کل هزینه‌ها است و بررسی هزینه‌کردها در زمینه‌های مختلف مانند کالاهای خوراکی و آشامیدنی، دخانیات، پوشاک و کفش، بهداشت و درمان، حمل و نقل، ارتباطات، مبلمان و لوزام خانگی و آموزش، از شاخص‌های اصلی سنجش تورم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.