مهدی سلامتی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: اسفند ۹۸ نسبت هزینه‌کرد خانوار استان سمنان در زمینه آموزش ۳ درصد بود.

وی ادامه داد: در این مدت نسبت هزینه‌کرد خانوار استان سمنان در زمینه پوشاک و کفش از کل هزینه‌ها ۱۲ درصد و در زمینه مسکن  از کل هزینه‌ها پنج درصد بود.

وی بیان کرد: هفت درصد سبد هزینه کرد خانوارهای استان سمنان در اسفند ۹۸ مربوط به بهداشت و درمان، ۱۰ درصد مربوط به حمل و نقل، سه درصد مربوط به ارتباطات، هفت درصد تفریح و فرهنگ و هشت درصد کالا و خدمات بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری سمنان خاطرنشان کرد: ۱۱ درصد سبد هزینه کرد خانوارهای استان سمنان در اسفند ۹۸ مربوط اقلام خوراکی و آشامیدنی بود.

وی تصریح کرد: سهم بخش‌های مختلف از سبد هزینه‌کرد خانوارها به دلایل مختلف مانند افزایش یا کاهش قیمت، افزایش و کاهش مصرف در ماه‌های مختلف تغییر می‌کند.

سلامتی تصریح کرد: شاخص اصلی سنجش تورم بررسی نسبت هزینه‌کرد خانوار استانی از کل هزینه‌ها است و بررسی هزینه‌کردها در زمینه‌های مختلف مانند کالاهای خوراکی و آشامیدنی، دخانیات، پوشاک و کفش، بهداشت و درمان، حمل و نقل، ارتباطات، مبلمان و لوزام خانگی و آموزش از شاخص‌های اصلی سنجش تورم است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری سمنان گفت: نرخ تورم در استان در اسفند ۹۸ نزدیک به  ۳۳.۱ درصد گزارش شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.