مهدی سلامتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: نرخ تورم اسفند در کشور ۳۴.۸ درصد و در استان سمنان کمتر از کشور و به میزان ۳۳.۱ درصد گزارش شد. 

وی بیان کرد: براساس آمار و تحلیل‌ها نرخ تورم در استان سمنان ۱.۷ درصد از میانگین نرخ تورم کشوری پایین تر بود. 

وی ادامه داد: تورم خانوارها در ۲ بخش شهری و روستایی نیز مورد تحلیل قرار می‌گیرد که بر اساس آمار، نرخ تورم خانوارهای شهری در کشور در اسفند سال گذشته  ۳۴.۴درصد و در استان سمنان ۲.۱ درصد کمتر از میانگین کشوری و  ۳۲.۳درصد گزارش شد. 

وی بیان کرد: نرخ تورم خانوارهای روستایی در کشور ۳۷.۳ درصد و در استان سمنان ۳۶.۹ درصد است و آمار نشاندهنده پایین بودن چهار دهم درصدی نرخ تورم روستایی در استان سمنان نسبت به کشور بود. 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری سمنان تصریح کرد: شاخص اصلی سنجش تورم بررسی نسبت هزینه‌کرد خانوار استانی از کل هزینه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی هزینه کردها در زمینه‌های مختلف مانند کالاهای خوراکی و آشامیدنی، دخانیات، پوشاک و کفش، بهداشت و درمان، حمل و نقل، ارتباطات و  آموزش، از شاخص‌های اصلی سنجش تورم است.

سلامتی اضافه کرد: نرخ تورم کالاهای غیرخوراکی و خدمات در اسفند در کشور ۳۱.۴ درصد و در استان سمنان ۲۸.۵ درصد است و در این شاخص هم نرخ تورم در استان ۲.۹ درصد از کشور کمتر بود. 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری سمنان تصریح یادآور شد: نرخ تورم کالاهای خوراکی و آشامیدنی اسفند ۹۸ در کشور ۴۲.۶ درصد و در استان سمنان ۹ دهم درصد کمتر از میانگین نرخ تورم کشوری و در حدود ۴۱.۷ درصد بود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.