علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان استان توانایی برنامه‌نویسی برای ایجاد سامانه توزیع کالا را دارند اما تحقق این مساله، منوط به کمک و پشتیبانی دستگاه‌های مرتبط است.

وی بیان کرد: راه‌اندازی سامانه توزیع مایحتاج روزانه مردم استان سمنان به اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند نیز کمک می‌کند.

استاندار سمنان ادامه داد: به منظور راه‌اندازی این سامانه توزیع نیاز است، در وهله اول تعاونی‌های مصرف تقویت و تزریق اقلام مورد نیاز توسط دستگاهای مرتبط  انجام شود.

وی با اشاره به کاهش تقاضا برای خرید شیر از سوی شهروندان، تصریح کرد: مساعدت‌ها برای دامداران و شبکه تامین شیر به منظور جلوگیری از خسارت ناشی از کاهش خرید این محصول در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به نرخ تورم در ۲ سال گذشته، تصریح کرد: در این مدت، نرخ تورم استان سمنان ۳۳.۱ بود در حالی که این شاخص در کشور ۳۴.۸ ثبت شد.

آشناگر خاطرنشان کرد: مسائل مربوط به اقلام خوراکی، بهداشتی و برخی مشاغل با هدف چرایی تورم بالای این کالاها در استان سمنان به رسیدگی و بررسی نیاز دارد.

استاندار سمنان یادآور شد: متولیان این حوزه از وضعیت نحوه توزیع و خدمات در این بخش‌ها گزارشی به منظور رفع مشکلات ارائه دهند.

اولین نشست کارگروه تنظیم بازار استان سمنان در خصوص طرح توزیع کالاهای اساسی ویژه ماه مبارک رمضان برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.