سرهنگ محمدحسین تقی‌پور روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: انجام عملیات ضدعفونی در تمامی روستاهای دارای سکنه این شهرستان طی ۲ مرحله و در بعضی روستاها به تعداد بیشتری اجرا شده است. 

وی بیان کرد: ضدعفونی کردن مناطق روستایی شهرستان دامغان ، زیر نظر نیروهای بسیجی، دهیاری، شوراهای اسلامی روستا و مردم به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اجرا می‌شود که تا زمان ریشه‌کن شدن ویروس ادامه خواهد داشت. 

تقی‌پور ادامه داد: اجرای عملیات ضدعفونی کردن روستاها با حضور ۱۵ تیم و حدود ۱۰۰ نیروی بسیجی انجام می‌شود. 

تقی پور اضافه کرد: دهیاران، شهرداران و شوراهای اسلامی شهر و روستاها نیز، اجرای عملیات ضدعفونی را به جدیت دنبال می‌کنند و در بعضی مناطق، انجام این عملیات به صورت روزانه در حال اجرا است. 

وی خاطرنشان کرد: همزمان با روز پاسدار امسال نیز، عملیات دفاع بیولوژیک با هدف مقابله با ویروس کرونا با شعار لبیک یا حسین(ع)، در ۵۵ نقطه مهم شهری و روستایی شهرستان دامغان با حضور ۴۲ تیم خودروی سنگین و سبک و شرکت ۱۲۰ نیروی انسانی از پاسداران و بسیجیان اجرا شد.

تقی‌پور بیان کرد: در حال حاضر، سه کارگاه تولید ماسک با ظرفیت تولید روزانه ۲ هزار ماسک به همت خواهران بسیجی در شهرستان ایجاد شده است که ماسک‌های تولیدی جهت توزیع در بین مردم، به ستاد مردمی مبارزه با کرونا واگذار می‌شود. 

فرمانده سپاه ناحیه دامغان گفت: هدف اصلی استفاده از تمام توان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح شهر است و امید می‌رود مردم نیز با ماندن در خانه در کاهش شیوع این بیماری، تلاش کنند.

طبق آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت، استان سمنان در شاخص نسبتِ مبتلایان به کل جمعیت، در رتبه اول کشور قرار دارد.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.