نیروهای انتظامی به صورت روزانه در سطح کشور با تمام توان برای  ایجاد امنیت و تامین آسایش عمومی و فردی مردم و مقابله و مبارزه  با عوامل و حرکت هایی که مخل امنیت است تلاش می کنند و  از جمله وظایفی که بر طبق قانون به عنوان ضابط قوه قضائیه به نیروی انتظامی محول شده است شامل مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با قاچاق،  مبارزه با منکرات و فساد، پیشگیری از وقوع جرم،  کشف جرایم،  بازرسی و تحقیق،  حفظ آثار و دلایل جرم،  دستگیری متهمین و مجرمین و جلوگیری از فرار و اختفا آنها،  اجرا و ابلاغ احکام قضایی است.

همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی یا پلیس راهور  نیز مواردی چون کنترل ترافیک در معابر درون‌شهری و جاده‌های برون‌شهری، نظارت بر عملکرد آموزشگاه‌های رانندگی  و صدور گواهینامه ملی و بین‌المللی،  صدور دفترچه کار خودروهای عمومی، بررسی و واپایش (کنترل) تصادفات، رسیدگی به تخلفات رانندگی، پیشگیری از تصادفات جاده‌ای، تدوین و صدور و ابلاغ دستورالعمل در کلیه زمینه‌های مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور جاده‌ای، آزمایش خودروها و صدور برگه معاینه فنی و صدور سند و ساخت و توزیع و نصب پلاک خودروها را انجام می دهد.

خبرهای کوتاه انتظامی استان سمنان در روزی که گذشت:

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: ماموران انتظامی هزاران قلم انواع کالای قاچاق را کشف کردند.

سردار عبدالله حسنی اظهار داشت: اقلام قاچاق از جمله ۹۰۰ کیلوگرم چای پاکستانی، ۶ دستگاه کولر گازی، ۲۰۰ کیلوگرم شکلات و آبنبات، ۱۴۴ قوطی پودر مو، یک هزار و ۲۰۰ قوطی نوشابه انرژی زا خارجی و ۷ کارتن انواع موادغذایی از ۲ خودروی سنگین کشف شد.

وی توضیح داد: ارزش این محموله ها که از تهران به مقصد مشهد بارگیری شده بود بنا به نظر کارشناسان ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اعلام دستگیری ۲ متهم در این رابطه با تاکید بر تشدید برنامه های مقابله ای و پیشگیرانه پلیس در برخورد با قاچاق کالا از عموم مردم خواست هر گونه اطلاعات و اخبار خود مبنی بر فعالیت های غیرقانونی این چنینی را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

*

رییس پلیس راهور شهرستان شاهرود گفت: باتوجه به هماهنگی های انجام شده با دستگاه  قضایی و ابلاغ رسیده به ناجا مقرر شد با توجه به انقضای مهلت برخی وکالتنامه ها در زمان تعطیلی مراکز تعویض پلاک در ایام کرونا و برای رفاه حال شهروندان، وکالتنامههای منقضی شده تا ۴۰ روز از این تاریخ تمدید مهلت شود.

سرهنگ مجید فرزانه افزود: مالکان وسایل نقلیه با رعایت زمان بندی زوج و فرد و همچنین رعایت مسائل بهداشتی می توانند به مراکز تعویض پلاک شهرستان شاهرود مراجعه کنند.

*

فرمانده انتظامی شهرستان مهدیشهر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح شهرستان مهدیشهر و پس از بررسی‌های میدانی و اقدام های پلیس آگاهی این شهرستان، سارق سابقه‌داری که در مرخصی از زندان به سر می‌برد دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شد.

سرگرد احمد حاج پروانه تصریح کرد: سارق دستگیر شده در بازجویی‌های خود به ۱۹ فقره سرقت منزل و محتویات داخل خودرو با همکاری ۲ زن در سطح این شهرستان اعتراف کرد.  

وی  اعتیاد و تأمین هزینه‌های آن را انگیزه اصلی سارق در ارتکاب این جرائم دانست و گفت: دو هم دست این سارق نیز توسط مأموران انتظامی شناسایی و دستگیر شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.